יום שלישי , דצמבר 11 2018
בית / שרון / חדשות שרון / עובדי קיקה: "הישראלים לא נוהגים לחכות שלושה חודשים לרהיטים"
רפאל לוגסי
עעעעע

עובדי קיקה: "הישראלים לא נוהגים לחכות שלושה חודשים לרהיטים"

"פקיד הבנק שלי התקשר אלי השבוע והודיע לי שהמשכורת נכנסה. לא היה איש שמח ממני באותו רגע. יש לי ארבעה ילדים לפרנס, ואני לא יודע איך הייתי מסתדר אם לא היינו מקבלים משכורת", כך אמר השבוע רפאל חי לוגאסי, עד לפני שבוע מנהל מכירת רהיטים בקיקה. רבים מעובדי החנות הם נתנייתים שייאלצו כעת למצוא מקור פרנסה אחר.

שמונה חודשים לאחר שנפתחה, נקלעה ענקית הריהוט האוסטרית קיקה לחובות של 159 מיליון שקלים. בתחילת השבוע הפגינו העובדים מול הדלתות הנעולות של הסניף לאחר שלא קיבלו את משכורותיהם. בהמשך השבוע המשכורות שולמו.

רפאל לוגסי
הכסף נכנס. רפאל חי לוגאסי בימים אחרים בקיקה צילומים: רותי ברמן

לוגאסי מייחס את קבלת המשכורות לטיפול המהיר והמסור של ההסתדרות במרחב נתניה: "מיד כשהבנו את גודל הבעיה, פנינו להסתדרות ונציגיה הגיעו תוך דקות למתחם קיקה. יו"ר המרחב משה סמיה, היועץ המשפטי עו"ד יאיר אלגוואי ועובדים מהאגף להתאגדות עודדו אותנו והקצו לנו עורכי דין טובים לטפל בזכויותינו. סמיה וחבריו עמדו לצידנו במשך הימים האלה, נתנו הרגשה של ביטחון שזה יסתדר ואף העמידו לנו אוטובוס שהסיע אותנו לבית המשפט בפתח תקוה, שם נערך הדיון בעניין הקפאת ההליכים נגד החברה".

העובדים יוצגו בבית המשפט על ידי עו"ד גלילה אורנשטיין מטעם ההסתדרות במרחב. לדברי סמיה, ההסתדרות תמכה בהקפאת ההליכים, דבר שקידם תשלום המשכורות לעובדים: "הסברנו להם את זכויותיהם והאפשרויות העומדות בפניהם ותמכנו בהם. אני חושב שההתערבות שלנו תרמה רבות לכך שנושא המשכורת סודר לשביעות רצונם של העובדים"

שינוי קונספט

דניאל ירושלמי
"אם ירצו אותי אני חוזר". דניאל ירושלמי

המשך פעילותה של החנות והעסקתם של העובדים עדיין לא ברור. "אנחנו לא יודעים מה קורה איתנו. לא נראה לנו שהעסק יכול להמשיך להתקיים כמו שהוא, וצריך להמתין עד שיתקבלו החלטות מכריעות לגבי עתידה של החנות", אמר השבוע עובד החברה דניאל ירושלמי, 34, אב לילד, ששימש מנהל מחלקות בחנות וכבר החל לחפש מקום עבודה חדש. "נמסר לנו שתוך כמה ימים נדע מה יקרה לחנות. אני מאמין שיפתחו את החנות לתקופה מסויימת למכירת המלאי. אולי יכניסו משקיע או יחליפו קונספט. אם ירצו אותי, אני חוזר לשם. זה היה מקום עבודה נעים, אהבתי את העבודה ועצוב לי מה שקורה לחנות, אבל אני חייב לפרנס את משפחתי ולא יכול לחכות יותר מדי".

חלק מעובדי החנות סברו שהתנהלות החנות והמחירים בה לא מתאימים לצרכן הישראלי. ירושלמי: "לעסק כזה גדול לוקח שנה_שנתיים לבנות את עצמו במודעות של הציבור. גם איקאה הפסידו בהתחלה ותראו מה הולך שם היום. אני לא חושב שהקרבה לאיקאה היא הבעיה. הלקוחות היו אנשים מכל הארץ שקיבלו שירות מצוין. הבעיה היא שכל הזמן השוו את קיקה לאיקאה למרות שהקונספט שונה. אולי צריך לשנות את הקונספט. למכור בשיטה של שלם וקח ורהיטים שהם לא של מותגים אירופיים".

צורי לגזיאל
"היה כיף". צורי לגזיאל

צורי לגזיאל עבד בקיקה מיום הפתיחה כמוכרן: "אני בהמתנה, אבל לאחר שנאמר לנו על ידי עורכי הדין שאנחנו כבר לא עובדי החברה, אני מחפש עבודה אחרת. היתה לי סביבת עבודה טובה ונהניתי מכל יום שבאתי לעבודה. הבעיה היא בקונספט, שכנראה לא מתאים לנו. הישראלים לא נוהגים לחכות שלושה חודשים לרהיטים. השיטה של קנה וקח מתאימה יותר. החנות היתה מקסימה, האווירה היתה טובה והיה כיף עם העמיתים לעבודה. עכשיו אני מחפש עבודה דומה במכירות".

רותי ברמן

rutib@omer_media.co.il

 

 

בדוק גם

wp-1458142958783.jpg

סכנת התחשמלות ממנורת איקאה

איקאה מבקשת מלקוחות שרכשו מנורה מסדרת GOTHEM, להפסיק את השימוש במוצר באופן מידי ולהחזירו לאחת מחנויות איקאה לקבלת החזר כספי מלא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *