fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תופעה: שועלים מסתובבים ברחובות נתניה

ד"ר לואיס אורנשטיין הווטרינר העירוני: "יש שועלים שנגועים בכלבת ולכן לא כדאי להתקרב אליהם יותר מדי או לגעת בהם"
שועל ברחבי נתניה (צילום: חיליק עמיר)
שועל ברחבי נתניה (צילום: חיליק עמיר)
שועל ברחבי נתניה  (צילום: חיליק עמיר)
שועל ברחבי נתניה (צילום: חיליק עמיר)

חיליק עמיר מנתניה הלך השבוע לצלם את השקיעה ליד מלון כרמל פינת רחוב ברוך רם. בעוד הוא מכוון מצלמתו אל כדור השמש ההולך ונעלם בים הוא רואה בעדשת המצלמה שלו שועל קטן מתרוצץ מולו, מביט אליו: "הוא הסתובב בין עמודי הברזל של הפסל הסביבתי, הביט לצדדים בחרדה, רץ הלוך ושוב חרד ומבולבל. מצאתי עצמי מצלם אותו וכשהבטתי מקרוב בתמונות ראיתי שהוא פצוע.

"אני יודע שיש בסביבה הזו להקה של שועלים ויודע שתושב המקום אף מאכיל אותם ואולי זו הסיבה שהם מגיעים למקום. אני לא יודע אם השועלים מסוכנים, אם הם מזיקים ואולי נגועים בכלבת. אנשים אוהבים בעלי חיים. הם אוהבים כלבים וחתולים ויש שאוהבים גם שועלים. כל הבקשות של משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים לא להאכיל שועלים לא נענות וזו אולי הסיבה שהשועלים ששטחי המחיה שלהם נגזלים על ידי בניה ותעשייה מוצאים את עצמם מתקרבים לשטחי המגורים שם הם מוצאים מזון ללא קושי".

לדברי ד"ר לואיס אורנשטיין הווטרינר העירוני מסביר כי השועלים מתחילים להרגיש חלק מסביבת המגורים וחלק מהאוכלוסייה שחיה בה: "הם לא עושים רע ולא מציקים לאף אחד. אלה הם משפחות של שועלים שמתגוררות על המצוק הרבה שנים ומוצאות מזון בסביבת בתי המלון. נכון שיש שועלים שנגועים בכלבת ולכן לא כדאי להתקרב אליהם יותר מדי, או לגעת בהם או לקרב אליהם כלבים וחתולים. ולמרות החשש הזה עד היום לא מצאתי בנתניה לא שועל ולא חתול נגוע בכלבת. כך שאנחנו יכולים להיות שקטים".

ובכל זאת מי מטפל באוכלוסיית השועלים המתרבה כאן?
"משרד החקלאות. השועלים חיים וישנים במצוק שם יש להם מערות. מאחר ואין חיה שטורפת אותם או מסכנת אותם הם מתרבים מה גם שיש תושבים שמאכילים אותם ובתי מלון שאת האשפה שלהם הם אוהבים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות