fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיאנית ישראלית

טורק וסלע (צילום: סלפי)

השחיינית אבישג טורק חצתה לפני כשבועיים את תעלת למאנש, ובכך הפכה לאישה הישראלית הראשונה, אחרי פרופ' איתן פרידמן, שחצתה את התעלה.

טורק, חברת קיבוץ שפיים, אם לשניים, צלחה את התעלה בניסיונה הראשון. היא יצאה מחוף דובר שבאנגליה בשעה 06:30 בבוקר והגיעה בשעה 20:30 לערך לחוף קאלה בקצה הצרפתי של התעלה. על פי טורק, מטרת המשחה הייתה להעלות מודעות ולגייס כסף לעמותת Make A Wish Israel שמגשימה משאלות לילדים החולים במחלה מסכנת חיים.

טורק וסלע (צילום: סלפי)
טורק וסלע (צילום: סלפי)

זו אינה הפעם הראשונה שטורק שוברת שיאים. באפריל 2015, לכבוד יום הולדתה ה-40, היא שחתה מהחוף של גבעת אולגה עד לחוף של פארק צ'ארלס קלור שבדרום תל אביב, מרחק של 42.195 ק"מ – בזמן של 16:42 שעות. טורק היא שיאנית המרחק (ריצת מרתון) בשחייה הישראלית – לגברים ולנשים.

טורק חתה את התעלה בהדרכתו של השיאן והמאמן הבינלאומי אורי סלע ועשתה זאת בזמן של 13:32:31 שעות. בכך הפכה לשחיינית הישראלית הראשונה שצלחה את תעלת למאנש. השחיין שקדם לה הוא פרופ' איתן פרידמן שחצה את תעלת למאנש ביולי 1993.

טורק היא שחיינית ומאמנת שחייה ברשת מרכזי עולם המים. מאמנה, אורי סלע, הוא מומחה להידרותרפיה, שחיין, מאמן שחייה ותיק, מאמן טריאתלון ועוד. הוא מחזיק בשיא עולם במים פתוחים, לאחר שחה עם חבריו מקפריסין לישראל למען ים צלול.

טורק: "הרבה שנים לא מצאתי את המקום הטבעי שלי עד שהגעתי למצב שבו אני מקבלת את עצמי כמו שאני ולא צריכה להתנצל על כלום. המפגש עם המאמן אורי שינה אותי. הפכתי רכה, מקבלת ומכילה יותר. אני מאוד מתפתחת בזכות השחייה. בעבר עסקתי באמנות וציירתי, אבל שם לא היה לי ביטחון עצמי ביכולות שלי כמו שיש לי עכשיו במים, וזו רק עבודה מנטלית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות