fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק מרק

השפים הבולטים והמובילים בעיר מגישים את המנה החמה של העונה הקרה. אפשר לנסות בבית
פונדק הים. דוד קוצר (צילום: רותי ברמן)

מרק דגים

מרק הדגים הים תיכוני שמוגש במסעדת ג'קו מאכלי ים בנתניה, הוא מעשה ידיו של סתיו יהודה, השף במקום כבר 17 שנה. המסעדה שבבית דלק באזור התעשייה החדש הפכה למקום עלייה לרגל לחובבי הדגים ופירות הים ובכלל אוכל משובח. מסעדת ג'קו היא ותיקה, פועלת כבר 45 שנים. בצהריים המסעדה מלאה בעובדי חברות ההיי טק, בערבים היא מקום בילוי נעים וטעים. באחרונה מקיים ג'קו ערבי עמים וערב שירים קובני עם מוזיקה לריקודים. התפריט כולל דגים ופירות ים, סטייקים, פרגיות ופסטות, פתיחת השולחן עם פוקצ'ה וסלטים על חשבון הבית, וכמובן מרקים שהבולט שהם הוא מרק הדגים.

המצרכים: 3 כפות שמן זית, 5 שיני שום פרוסות, 1 גזר חתוך לגפרורים, גבעול סלרי חתוך לגפרורים, 1 עגבנייה ללא קליפה ובלי גרעינים קצוצה לקוביות, 1 כף פפריקה מתוקה רבע כפית פפריקה חריפה. חצי כוס משקה אניס (אוזו, פסטיס, ערק) ליטר ציר דגים 2 כפות רסק עגבניות, 200 גרם פילה דג ים טרי ללא עצמות וללא עור חתוך לקוביות. 1 מיץ מלימון בינוני, כף אחת של עשבי תיבול קצוץ לפי הטעם מלח לפי הטעם

פונדק הים. דוד קוצר (צילום: רותי ברמן)

אופן ההכנה: מחממים סיר על להבה בינונית, מטגנים מעט את הירקות והשום, מוסיפים את התבלינים ואת קוביות העגבנייה ומבשלים דקה. מוסיפים חצי כוס ממשקה אניס. מוסיפים את ציר הדגים ואת הרסק העגבניות ומביאים לרתיחה. מוסיפים את בשר הדגים ומיץ הלימון ומבשלים עד על אש גדולה שהדג עשוי. ניתן להגיש עם עשבי תיבול טריים.

מרק גולש

פונדק הים

אחרי 47 שנים באותו מקום עם אותו תפריט, פונדק הים לא מאכזב. המסעדה שברחוב הרב קוק במדרחוב הרצל, נשארת נאמנה למקור ולמסורת. את מרק הגולש שמוצע שם היום אכלו הלקוחות גם לפני 20 שנה. דוד קוצר, בעליה של המסעדה, מספר שאת הגולש מבשלים טרי טרי ובמקום כל השנים, בדיוק כמו החומוס שעליו גדלו דורות של ילדים. חוץ מהבוואריה והסטייקים, תפריט החורף כולל גם חמין מסורתי בימי שבת וכמובן מרק הגולש שעשיר בבשר בקר.

המצרכים: בשר בקר המתאים לגולש חתוך לקוביות בצל גמבה תפוח אדמה

אופן ההכנה:

חותכים את תפוח האדמה, מכניסים לסיר עם שמן ומטגנים עד הזהבה. מוסיפים את בשר, מים, פפריקה מתוקה וחריפה, סלרי חתוך, מלח ופלפל. מבשלים שלוש-ארבע שעות עד שהבשר מתרכך והמרק מצטמצם. ניתן להגיש עם בגט טרי מהתנור ופלפל חריף.

מרק ירקות ועדשים

לולי גת פיניש אכילת מרק היא דרך ראויה לחזק את הגוף בימי החורף, שבהם הגוף זקוק למזון חם ומנחם. בנוסף, בחורף יש נטייה לצרוך יותר קטניות, שהן מקור עשיר לחלבון מן הצומח וברזל וכן מחזקות ובונות דם לפי התזונה הסינית. לולי גת פיניש, בעלת סדנה לבישול בריא, אומרת כי מרק בחורף הוא דרך מצוינת לשלב בתפריט קטניות, כמו אפונה, שעועית, חומוס או עדשים.

גת פיניש מבהירה כי מאוד חשוב להשרות את הקטניות לפני הבישול ומוסיפה: "כשמכינים מרק לא מבשלים יותר מ-40 דקות. אנחנו לא רוצים לאבד את כל השפע שנמצא בירק ובקטניות ובישול ארוך פוגע בוויטמינים ובחומרים נוספים. כדי שהירק יהיה מספיק רך בבישול קצר, חיתכו את הירקות לקוביות קטנות, כך שזמן הבישול יתקצר, ולאחר שהמרק מוכן הזליפו שמן זית וערבבו. מה שמתקבל הוא מרקם שמנוני שהיינו מגיעים אליו אם היינו משתמשים בבשר מן החי, רק שהגענו אליו מהזלפת שמן זית איכותי ומזין שלא עבר תהליך של חימום או טיגון וכך אנו נהנים מאיכויות המרפא שלו וממרקם וטעם מעולים. ההמלצה שלי היא לצרוך בחורף מנת מרק אחת ביום או כארוחת צהריים או כארוחת ערב מוקדמת".

הכתבה המלאה תתפרסם ביום שישי בפרויקט ספיישל חורף של "חדשות נתניה" 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות