fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש העירייה: "אוזיל את הארנונה ב-1%"

בישיבת מועצת העיר שנערכה השבוע בנתניה, הודיעה ראש העירייה מרים פיירברג-איכר כי תוזיל את הארנונה ב-1 אחוז רק באזור א'. המשמעות: הפחתה של כארבעה שקלים לחודש. פיירברג-איכר הוסיפה כי תעלה את ההצעה כחודש לפני הבחירות המקומיות
מועצת העיר בנתניה (צילום: רותי ברמן)
מועצת העיר בנתניה (צילום: רותי ברמן)

בישיבת מועצת העיר שנערכה השבוע הודיעה ראש העירייה מרים פיירברג-איכר כי תוזיל את הארנונה ב-1 אחוז רק באזור א'. המשמעות: הפחתה של כארבעה שקלים לחודש. פיירברג-איכר הוסיפה כי תעלה את ההצעה כחודש לפני הבחירות המקומיות. הודעתה גררה ביקורת מצד האופוזיציה. את הדברים אמרה פיירברג-איכר לאחר הסערה שגרם פרסום ב"ממון" של "ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, ולפיו בין 64 ערים בישראל, נתניה נמצאת במקום שלישי בגובה הארנונה אחרי ירושלים והרצליה.

מרים פיירברג-איכר-
וגם שביל אופניים. מרים פיירברג-איכר (צילום: רענן כהן)

בעיריית נתניה טענו כי מדובר בטעות במדידה: "העיר נתניה נמצאת במקום ה-13 במדד חיובי הארנונה ולא במקום השלישי כפי שנכתב בכתבה. התעריף הממוצע בארנונה למגורים בצו המיסים העירוני עומד על סך של 48.7 שקלים למ"ר לשנה. כפועל יוצא מכך, החיוב הדו-חודשי לדירת 100 מ"ר יעמוד על סך 812 שקלים ולא 893 שקלים".

עוד נמסר מהעירייה בתגובה: "הטעות בפרסום נובעת מהכללת שטחים משותפים בשיעור 10 אחוזים בחיוב הארנונה למגורים כפי שנהוג בחלק מהרשויות, בעוד צו הארנונה בנתניה אינו מחייב בשטחים משותפים המוחזקים והמשמשים את כלל הדיירים בבניין מגורים משותף, כגון חדרי מדרגות, שטח חצר מקורה המשמש חנייה, חדרי אשפה, מקלטים וכיו"ב. ההשוואה שפורסמה שגויה והינה בבחינת 'השוואת תפוחים לתפוזים'".

עו"ד ירון נדם, שותף במשרד בן אליעזר המתמחה במיסוי מוניציפלי שהיה בין עורכי הסקר, אומר: "ידוע הוא שאין אחידות בין העיריות השונות, באשר לפרמטרים לקביעת ארנונה. כך, למשל, לצורך חישוב שטח הדירה ישנן עיריות שמחייבות שטח קירות וכאלו שלא, וכנ"ל לגבי החלק יחסי בשטח המשותף- בחלק נכלל ובחלק האחר לא. עיריית נתניה טוענת כי לא נכון היה להוסיף בעניינה שטחים משותפים הואיל והיא לא מחייבת בגין שטחים אלו. מבירור שנערך מול הגורמים המקצועיים התברר כי לא כך הוא. אצל העירייה ישנם שני סוגי שטחים משותפים: הסוג הראשון הוא חדרי מדרגות, מקלט ומחסן משותף וכו' ואילו הסוג השני הוא כל יתר השטחים המשותפים כגון חדרי משחק, לובי, חדר כושר וכו'.

בעוד הסוג הראשון (חדרי מדרגות) פטור מארנונה, הסוג השני כן מחויב ונוסף לשטח הדירה. הדבר נפוץ בעיקר בבנייה חדשה בקרית השרון, פולג, עיר ימים ועוד. לאור זאת החלטנו להוסיף לחיוב העירייה את מקדם השטח המשותף. הסיבה לכך היא הניסיון כמה שאפשר להתעלם מחריגים, אחרת לא היינו מצליחים לייצר השוואה כלשהי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות