fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"קייטנות המתנ"ס יקרות מהפרטיות"

כך לטענת הורים מקריית השרון הפגינו נגד מחירי קייטנות המתנ"ס ודורשים לעיין בדוחות הכספיים של הצהרונים והקייטנות
קייטנה (צילום: Kris Kerzman . מתפרסם לפי רישיון CC BY 2.0 דרך ויקישיתוף)
קייטנה (צילום: Kris Kerzman . מתפרסם לפי רישיון CC BY 2.0 דרך ויקישיתוף)

עשרות תושבים הגיעו להפגנה שנערכה בכניסה למתנ"ס קריית השרון, במחאה על מחירן הגבוה של קייטנות המתנ"ס. ההורים גם הגיעו להביע את מחאתם בישיבת המועצה, אך התבקשו לצאת מהאולם. ההורים טוענים כי לא יוכלו לעמוד במחירי הקייטנות, במיוחד כשמדובר במשפחות עם שני ילדים ויותר.

בעצומה שפירסמו ההורים נכתב: "יש רגעים שאתה חייב לעמוד על שלך. אפילו אם אתה נלחם בטחנות רוח. אנו נכנסים לשבוע השלישי של מאבק מחירי הקייטנות ונותרים ללא התייחסות מחברי המועצה ומחברי הנהלת המתנ"ס והעירייה. ברור לנו שיש כאן עסק משומן שמייצר הכנסות רבות והוא מוגדר כמלכ"ר, ולכן אף אחד לא מעוניין לשנות זאת. מנגד קייטנות פרטיות נותנות מוצר דומה במחיר זול יותר ולהבדיל מהמתנ"ס משלמות מע"מ ושכירות ובכל זאת מתפרנסות בכבוד. מעולם לא יצאנו להפגין בקרית השרון ולדרוש צדק".

קייטנה יקרה (צילום: Kris Kerzman . מתפרסם לפי רישיון CC BY 2.0 דרך ויקישיתוף - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:August_Summer_Art_Camp.jpg#/media/File:August_Summer_Art_Camp.jpg
קייטנה יקרה (צילום: Kris Kerzman . מתפרסם לפי רישיון CC BY 2.0 דרך ויקישיתוף - https://commons.wikimedia.org/wiki/File:August_Summer_Art_Camp.jpg#/media/File:August_Summer_Art_Camp.jpg

מאור דאיה, פעיל במאבק: "ההורים מבקשים הוזלה של 20 אחוז מהילד הראשון, הארכת ימי הפעילות ופריסת תשלומים רחבה. כמו כן ברצוננו לקבל את הדוחות הכספיים של הצהרונים והקייטנות מ-2014. אנו סבורים כי מתח הרווחים גבוה, ההתנהלות אינה יעילה ויש מקום רב ליעל את מחירי ספקי החוץ. עד כה למרות בקשותינו לא הוזמנו לפגישה עם הנהלת המתנ"ס. אנו דורשים שהמתנ"ס יוריד את המחירים בהשוואה לקייטנות פרטיות. לא נאפשר מצב בו מתנ"ס מציג גירעון אך דורש מחירים יקרים או מקבילים למחירי שוק".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "קייטנות גני הילדים הן מטעם העירייה והן מטעם המתנ"סים, מספקות מענה איכותי, מקצועי ונרחב בהתאם לתקנים המחמירים ביותר. הן כוללות בין השאר הפעלה חיצונית בכל יום ותכנים עשירים כדוגמת חוג עם בעלי חיים, סדנת קסמים, יוגה צחוק וכן שתי יציאות מחוץ לקייטנה. זהו התעריף המינימלי שהושג. כדי להקל על ההורים ניתנות הנחות לילד שני ושלישי, הנחות להורים בעלי הכנסה נמוכה וכן אפשרות לפריסה של עד שישה תשלומים ללא ריבית. נציין כי בבדיקה אזורית שנערכה, נמצא כי תעריף העיר נתניה הוא מהזולים באזור ביחס לתוכן ולימי הפעילות".

מחאת הקייטנות היא לא רק עניין נתנייתי. היא צמחה בקנה מידה ארצי וכבר מראה את אותותיה בערים כמו אשקלון, בת ים ומודיעין. באשקלון הלך ראש העירייה לקראת ילדי הגנים והקציב סכום המאפשר קיומן של הקייטנות בחצי מהמחיר שנקבע מראש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות