fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: שוק הפרחים יהפוך לחנייה שוממת

הפרלמנט של יום שישי ברחוב גורדון יצטרך למצוא מקום אחר. שוקו הפרחים "נמכר" תמורת 64 מקומות חנייה. תושב העיר: "מחקו את כיכר גורדון" העירייה: "הפיתוח ממשיך לתפוס תאוצה"
שוק הפרחים בגורדון תוכנית החניה (הדמיה: פייטלסון)
תוכנית החנייה. שוק הפרחים בגורדון (הדמיה: פייטלסון)

בימים אלה משפצים ומשדרגים את רחוב גורדון בנתניה, תוך הוספה של 30 חניות חדשות שיבואו על חשבון שוק הפרחים. בתכנית השדרוג תפונה תחנת המוניות מהמשולש, יורדו עמודי החשמל מתחת לאדמה, חלק מהשטח המשודרג ישמש כפינת נוי יפה ועוד.

מאיר ברדוגו תושב העיר התלבט אם להכניס בימים אלה לדיון ציבורי את הנושא: "לא רציתי לפרסם הפוסט הזה בימים אלו, אך אני חושש מקביעת עובדות בשטח. שוק הפרחים יוסר והכיכר המשמשת בימים כתיקונם לפרלמנטים למיניהן ובימי שישי וערבי חג לשוק פרחים תשמש מגרש חניה ל- 64 מכוניות. אני חושב שבמקרה זה המנהלת היתה צריכה לעשות שיתוף ציבור. האם אנו זקוקים לעוד מקומות חנייה כאשר מטרים ספורים משם נפתח חניון חדש מתחת לשוק העירוני? גם לאורך רחוב וייצמן יש אי תנועה המשמש כולו לחניות. לדעתי השיפוץ שמבוצע במרכז העיר הוא מבורך ורצוי, אך השיפוץ שמבוצע לכיכר גורדון מפספס את המטרה ואף לוקח את העיר כמה שנים אחורה בנושא האורבני".

ברדוגו מוסיף: "כיכר גורדון הינה מקום בעל פוטנציאל אדיר להתכנסות של עוברים ושבים וייחודה בשוק הפרחים הססגוני שמתקיים בה מידי שישי וערבי חג. פשוט הלכו ומחקו אותה. כיום המגמה בעולם הינה להוציא כלי רכב ממרכזי הערים ולהשאיר התנועה במרכזים לתחבורה ציבורית ורוכבי אופניים. כאן בדיוק מבוצע ההיפך. מכניסים חניות רכבים ברחובות צרים לתנועת כלי רכב על חשבון כיכר. אני מרחם על הדיירים שגרים בבתים הסמוכים, כמות הצפירות, הפיח והעשן שהולך להיכנס להם לבתים הוא בלתי נסבל. מדוע לגזול את השטחים הציבוריים האחרונים שנותרו לנו עבור עוד מספר מועט של מכוניות. לדעתי זו החלטה שגויה בכל המובנים".

שוק הפרחים בגורדון תוכנית החניה  (הדמיה: פייטלסון)
תוכנית החנייה. שוק הפרחים בגורדון (הדמיה: פייטלסון)

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "תנופת הפיתוח וההתחדשות של מרכז העיר, ממשיכה לתפוש תאוצה. לאחר שדרוג רחובות קראוזה ותל חי, פיתוח הכיכר האינטראקטיבית בכיכר העצמאות, אחד מהמיזמים המובילים בעיר וכן עבודות הפיתוח המבוצעות כיום לאורך רחוב הרצל – הגיעה תורה גם של כיכר גורדון הוותיקה.

"שדרוג הכיכר יכלול שיפוץ חזיתות המבנים, התקנת גגונים וחידוש החזיתות המסחריות, נטיעת עצים והסדרת ערוגות פרחים, הקמת דק, ופינות ישיבה, הקמת תאורה חדשה וכן הכשרת מפרצי חנייה שיכילו 67 מקומות חנייה. על פי התכנון יעבור שוק הפרחים לשטח ציבורי פתוח בשד' ויצמן. העבודות יחלו בסוף החודש וימשכו כארבעה חודשים.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ציינה כי לתהליכי ההתחדשות במרכז העיר יש השלכה על חיזוק המרקם החברתי של נתניה וכמובן על הגברת הפעילות העסקית והכלכלית במרכז העיר הוותיק, הנחשב לנשמתה של נתניה. לעבודות השדרוג ערך מוסף בתחומים אחרים שיש להם השפעה מהותית ומשמעותית על רווחת התושבים.

הפרוייקט תוכנן על ידי מיטב המתכננים בתחום והוא יוצא לפועל, לאחר שנעשו הליכי שיתוף ציבור בנושא, כאשר המשתתפים מביעים שביעות רצון מן המהלכים. לדברי עלוית פרויינד, ראש מינהלת מרכז העיר, מפגשי שיתוף מעין אלה ימשיכו להתקיים באופן סדיר אחת לחודש על מנת לעדכן ולשתף את הציבור במהלך החשוב והמשמעותי ההולך ומתבצע במרכז העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות