fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: נפתחה התערוכה "ובחרת בחיים" של האמן ישראל ניצן

בתערוכה מציג ניצן סדרת ציורים מודרניים ואותנטיים, ריאליסטיים, בהרמוניה צבעונית עשירה ומגוונת
מהתערוכה של ישראל ניצן (צילום: רן אליהו)
מהתערוכה של ישראל ניצן (צילום: רן אליהו)
מהתערוכה של ישראל ניצן (צילום: רן אליהו)
מהתערוכה של ישראל ניצן (צילום: רן אליהו)

בגלריית הסקוואלה-ארט שבסמוך להיכל התרבות העירוני נתניה נפתחה היום (חמישי), תערוכה חדשה של האמן ישראל ניצן. בתערוכה ששמה "ובחרת בחיים", מציג ניצן סדרת ציורים מודרניים ואותנטיים, ריאליסטיים, בהרמוניה צבעונית עשירה ומגוונת.

ניצן, בן 74 ניצול שואה, נולד באנטוורפן שבבלגיה, בעיצומה של המלחמה. הוא עלה יחד עם הוריו ואחותו הגדולה לישראל כאשר היה בן תשע. לדבריו, "המשפחה הצליחה לשרוד אחרי נדודים וטלטלות רבות מארץ לארץ: בלגיה, צרפת, שוויץ, מחנות פליטים, מחנות עבודה ועוד".

במשך שנים עסק ניצן בתחום המסחר וקידום מכירות. רבים מכירים אותו דווקא כ"ישראל הקוסם", מאחר שהופיע ועודנו מופיע בהתנדבות בבתי אבות, בתי חולים לילדים, במועדוני ניצולי שואה "עמך", בבית החולים לוינשטיין "ובכל מקום שזקוק לשמח אנשים ולהעלות חיוך על פניהם", כדבריו.

את כישרונו האמנותי גילה ניצן כאשר החלים בבית מניתוח, בעוד שהציור היה תרפיה עבורו. מאז פרישתו לפנסיה לפני כשלוש שנים, הוא החליף את המסחר והמכירות במכחול ובצבעי אקריליק ושמן, ומאז הוא מצייר נופים בהשראת עולם הטבע, ובין היתר אגמים ומפלים, לצד ציורים בנושאי יהדות ותנ"ך.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות