fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הנהגת ההורים תשבית את הלימודים

השביתה תתקיים בבית הספר בגין ברמת פולג ביום שישי. על הפרק: סגירת כיתה בחטיבה הצעירה. על פי ההורים התוצאה תביא לריבוי תלמידם בכיתה אחת. העירייה:"עובדים לפי התקן של משרד החינוך"
בית ספר בגין רמת פולג
בית הספר בגין (צילום: עצמי)

הנהגת הורי בית הספר בגין ברמת פולג ישביתו ביום שישי הקרוב את הלימודים למשך שעה אחת ויערכו הפגנה בשער בית הספר. ההורים מתלוננים על סגירת כיתה אחת מתוך שלוש בשכבה הצעירה, ובכך יישארו שתי כיתות ובהם 39 תלמידים בכל כיתה. לדבריהם הכיתות אינן יכולות להכיל כמות גדולה של ילדים בכיתה וזה נוגד את העיקרון עליו מבוססת החטיבה הצעירה בבית הספר.

בית ספר בגין רמת פולג
פגיעה קשה. בית הספר בגין (צילום: עצמי)

ד"ר מאיה גולן תושבת רמת פולג מסבירה: "בבית ספר בגין קיימת כעשר שנים החטיבה הצעירה המבוססת על העיקרון שילדי גן חובה וכיתה א' לומדים במרחב המשותף חלק מהיום, ולכל אחד הם יש כיתה קטנה מאוד ביחס לכיתה סטנדרטית, למפגשי בוקר וסוף היום ולעבודה עם המורה או הגננת.

"כשהוקמה החטיבה נאמר לנו שלא יהיו יותר מ-65 ילדים ב"בית" שהוא מבנה של גן עם כיתה א'. בשנים האחרונות, מאז הוקמה עיר ימים ועד שנפתח בית הספר 'חיים חפר' בעיר ימים, העלו את מספר הילדים בכיתות לכ-40 תלמידים, כשהמנהלת דאגה להסביר שזה נובע מהעובדה שאין בית ספר בעיר ימים.

"מתברר שברגע שנפתח בית הספר בעיר ימים ופחתה כמות הילדים ברמת פולג מצמצמים לנו את שכבת א' והגן לשתי כיתות בשכבה ושוב נסבול מכיתות צפופות של 40 ילד בא' ו- 35 בגן שזה המקסימום לפי התקנים. כל זאת בכדי לחסוך במשכורת לצוות נוסף של גננת, מורה וסייעת ו"בית" שלם יישאר ריק ומיותם".

טלי מולנר (צילום: יעל אלזם)
טלי מולנר (צילום: יעל אלזם)

יו"ר הנהגת הורי בית הספר בגין טלי מולנר העבירה השבוע חוזר להורים עם הסבר מפורט על המאבק: "מספרם של ילדי החטיבה הצעירה הלומדים כיום בשלושה גנים עומד על 78 תלמידים. בשנה הבאה צפויים להצטמצם שתי כיתות א' עמוסות של 39 ילדים בכל כיתה. מהלך זה נוגד את עקרונות הלמידה הרצופה בחטיבה של שנתיים ברצף באותו מבנה עם החברים ואותה מורה או גננת".

עוד הוסיפה מולנר: "הורי הגנים נרשמו לבגין בין השאר בזכות החטיבה הצעירה וכעת בכוונת העירייה לפגוע משמעותית בילדים ולפתוח רק שתי כיתות. הפגיעה בילדים ובטיב החינוך תהייה קשה. כיתות החטיבה קטנות ואינן מסוגלות להכיל כמות כזאת של תלמידים".

כל ניסיונותיהם של ההורים לשנות את החלטת העירייה לא הועילו עד כה ובכוונתם להתחיל במאבק ציבורי במטרה לשנות את רוע הגזירה. השביתה תיערך בין השעות: 8:00-8:50, אז יושבתו הלימודים בכל ביה"ס לשעה אחת ויתחילו מיד בשיעור השני. כמו כן בשעה 08:00 תתקיים הפגנה מחוץ לבית הספר".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה נוהגת בהתאם להוראות משרד החינוך, ובאופן הנהוג בכל עיר אחרת. לכיתות א' בבית הספר בגין אמורים לעלות 78 תלמידים, משמעות הדבר היא – שתי כיתות עם 39 ילדים בכל כיתה, על פי תקני משרד החינוך. לגן חובה רשומים 70 ילדים, הווה אומר 35 ילדים בכל גן בהתאם לתקני משרד החינוך. בכדי להקל על התלמידים, מעבירים משרד החינוך והעירייה שעות פיצול נרחבות לכל כיתה. כמו כן ביום חמישי הקרוב, מתוכננת פגישה עם המפקחת הארצית בנושא החטיבות הצעירות. שתבחן ותביע עמדתה לגבי טענות ההורים".

online poll by Opinion Stage

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות