fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמשכים המאמצים להקמת תחנת רכבת בפארק תעשיות עמק חפר

תחנת הרכבת הישנה בכפר ויתקין (צילום: רותי ברמן)
תחנת הרכבת הישנה בכפר ויתקין (צילום: רותי ברמן)

המועצה האזורית עמק חפר ממשיכה במאמציה להקמת תחנת רכבת בפארק תעשיות עמק חפר. במסגרת המאבק שלח ראש המועצה, רני אידן, מכתב לתושבים בו הוא מבקש מהם לחתום על עצומה בנושא. לדבריו, לנוכח הגידול המתמיד במספר הרכבים והיעדר תשתיות מספקות הנסיעה לעבודה הפכה למשימה קשה ואיטית והפקקים הפכו לתופעה שהציבור לא מסכים להתרגל אליה

"הפתרון המיטבי לבעיה זו כיום הוא נסיעה ברכבת, אולם המצוקה בעמק חפר בהקשר זה קשה מנשוא", אומר אידן, "אזרח אשר מעונין להגיע לתחנת הרכבת בחדרה או בנתניה בשעות הבוקר, נאלץ לנסיעה של עד חצי שעה – ואז להתחיל לחפש חנייה. אזרחים המגיעים לאחר השעה 7:30 בבוקר מתקשים למצוא חניה פנויה, ולבסוף מוצאים את עצמם ממשיכים עם רכבם הפרטי למקום העבודה. אבל למצוקה הזו יש פתרון: בפארק התעשיות עמק חפר ישנו שטח מאושר לתחנת רכבת. לאחרונה בוצעה על ידינו בדיקה מקצועית ובלתי תלויה, שבחנה את הנושא וקבעה כי יש היתכנות לתחנת רכבת בפארק. בחודשים האחרונים הצגתי את חוות הדעת בפני כל הגורמים המקצועיים ברכבת ישראל, משרד התחבורה והות"ל" .

תחנת הרכבת הישנה בכפר ויתקין (צילום: רותי ברמן)
תחנת הרכבת הישנה בכפר ויתקין (צילום: רותי ברמן)

לדברי ראש המועצה, בעקבות מכתב זה הודיעה רכבת ישראל כי נושא הקמת תחנת הרכבת בעמק ייבחן במסגרת תכנית הפיתוח לשנת 2030 (אשר תובא לאישור גורמי הממשלה בסוף שנת 2018 ותצא אל הפועל החל משנת 2020). זאת, בהתאם למודל כדאיות שגובש ע"י ועדת ההיגוי של הרכבת.

רני אידן: "על מנת להציג את הצורך האדיר של התושבים בתחנת רכבת בעמק חפר, ואת המצוקה הקיימת כיום, ניסחנו עצומה שאותה נעביר לגורמים האמונים על הבחינה וקבלת ההחלטה. אני קורא לכם לחתום על העצומה, ובכך לתרום למאמץ לקידום הקמת תחנת רכבת בעמק".

https://www.atzuma.co.il/trainemekhefer

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות