fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתנגדים להקמת מחלף בית יצחק

בסכנת כריתה. צילום עצמי
בסכנת כריתה. צילום עצמי

ביום שני שעבר בשעות הערב, נפגשו תושבי שיכון ותיקים במתחם בו אמור לקום מחלף בית יצחק, במטרה לפעול לשינוי התוואי שלו שלפי התכנית עובר היום בסמוך מאד לבתים ברחוב סירקין. התושבים דורשים הזזת התוואי מזרחה כך שלא יהיה מטרד לא לדיירי הבתים ולא יפגע בחווה החקלאית. מדובר במחלף חדש על כביש 57 – בצמוד לבתים ברחוב סירקין בשכון ותיקים ועל עקירת החווה החקלאית ויער האקליפטוסים הצמוד.

מתארגנים צילום עצמי
מתארגנים צילום עצמי

במסגרת הפרוייקט, תוואי כביש 57 יועתק צפונה לכיוון בית יצחק דרך המחלף החדש ויעבור מצפון לכפר יונה. מדובר בבשורה למרחב השרון כולו ולשיפור משמעותי בנגישות אל נתניה ומנתניה לכיוון מזרח. התכנית היא שבין החווה החקלאית לכניסה לבית יצחק יבנה מחלפון, אשר יסדיר את התנועה המקומית לבית יצחק ולמושב נורדיה. המחלפון יאפשר בעתיד חיבור לכביש עוקף נתניה מזרח לכיוון 561 מקרית ספיר למחלף אילנות בכביש 4 ומאוחר יותר לכביש 6 הנמצא בימים אלה בתכנון וייתן מענה חשוב מאוד לתושבי נתניה. כל העבודות מבוצעות על ידי נתיבי ישראל עפ"י תת"ל 43 (תכנית תשתיות לאומיות), שאושרה לפני כשנה. לקראת היערכות נתיבי ישראל לביצוע העבודות הנ"ל יופקע שטח משטחי החווה החקלאית, הפקעה שדובר בה לפני שנים רבות.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הנושא היה ידוע וקיבל ביטוי כבר בתב"ע משנת 2008 שבה סומנו המבנים להריסה. לא מדובר כאן בשטח שמופקע לצורך סלילתו או הרחבתו של הכביש אלא במרווחים שמוגדרים כמרווחי עבודה אשר מהניסיון שלנו ניתן לצמצם אותם נקודתית כפי שאנו הולכים לעשות בתיאום עם נתיבי ישראל. הרחבת כביש 57 חשובה ברמת תשתיות על, שמשפיעות על חיבורה של נתניה למערכת הדרכים הארצית. פתרונות עבור החווה החקלאית הם בידי העייריה והפגישה אצל המנכ"ל נתנה תוקף לעקרונות האלה. בפגישה הקרובה עם נתיבי ישראל אנו מכוונים לשתף פעולה עם הרחבת הכביש בהתאם לעקרונות שנקבעו בפגישה אצל המנכ"ל".

עוד נמסר מהעיריה כי היא תפעל לצמצום שטח ההפקעה ולהקטנת הפגיעה בשטח החווה עד למינימום הנדרש. כמו כן, דורשת העירייה כי שני המבנים שסומנו להריסה יבנו על ידי המדינה במיקום החדש שייקבע בשיתוף פעולה מול מנהל החינוך והנהלת החווה. "עיריית נתניה תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לתת את המענה הנדרש להמשך פעילות החווה החקלאית".

בינתיים מתחילים התושבים להתארגן להתנגדויות: "אנחנו מתארגנים עם עו"ד ונילחם גם משפטית וגם במחאה עדשהמחלף יוסט מעט מזרחה לשטח השדה בו אין עצים ואין בתים. כ-50 אקליפטוסים ועוד כ-20 עצים בחווה מיועדים לכריתה" אומרת אביקזר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות