fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מלחמה בשלט רחוק

יותר ויותר בנות משובצות במערך הלוחם של צה"ל. סגן זיוה זיגדון, בת 21 מנתניה, היא מפקדת מחלקה של חיילות המפעילות ג'יפים בלתי מאוישים מתוך מוצבים בגבול עזה
זיוה זיגדון (צילום: דו"צ)
זיוה זיגדון (צילום: דו"צ)

בנות המשרתות בתפקידים קרביים כבר הפכו לדבר שבשגרה והמגמה רק הולכת ומתרחבת. על פי נתוני צה"ל, בשנים האחרונות חלה עלייה של 30 אחוז במוטיבציה ובנכונות של נשים לשרת בתפקידי לחימה. סגן זיוה זיגדון, בת 21 מנתניה, היא מפקדת מחלקה בפיקוד דרום בה משרתות בנות המפעילות רכבים בלתי מאוישים. "זו יחידה שהוקמה לפני שש שנים וכוללת רכבים שפועלים בעיקר בגזרת עזה במסגרת פעילות סיור הגנתית שוטפת של חילות הרגלים במרחב הגדר", מסבירה זיגדון, "אלו מעין ג'יפים המופעלים מתוך חדר מלחמה במוצבים על ידי חיילות בקו הגבול. אנחנו נהגות לכל דבר. נוהגות במכונית מרחוק עם הגה ודוושות כמו במכונית אמיתית".

זיגדון אחראית על קורס הנהיגה של החיילות, על ההכשרה שלהן ועל התעסוקה בשטח. "בנות שרוצות לשרת בתפקיד הזה צריכות להיות נהגות טובות, בעלות יכולת טכנית להפעלה מרחוק כמו בפלייסטיישן. בנוסף, הן נדרשות לנתונים טובים, מוטוריקה טובה, אחריות ומוטיבציה גבוהה לשירות משמעותי".

זיוה זיגדון (צילום: דו"צ)
זיוה זיגדון (צילום: דו"צ)

החיילות במחלקה מגיעות לצבא עם רישיון נהיגה ועוברות קורס והכשרה בנהיגה מיוחדת. "התפקיד שלנו מאוד ייחודי לנשים בצה"ל", מספרת זיגדון, "אנחנו נחשבות לתומכות לחימה ולהתנהלות של הדרג הלוחם. הגזרה שלנו היא כל הזמן מבצעית ואנחנו נמצאות סביב הלוחמים. יש לנו הצלחות רבות כמו הרחקת התקרבויות של גורמים אל הגדר, זיהוי חשד למטענים בסביבת הגדר. הכלי הזה הוא כלי מציל חיים וכל הצלחה גורמת לסיפוק רב למפעילה". זיגדון, בוגרת המגמה לביוטכנולוגיה באורט גוטמן, היא הקצינה הראשונה במשפחתה שמאוד גאה בה ותומכת לאורך כל הדרך. אחרי שירות של שלוש שנים היא עומדת להשתחרר בעוד כחודש וחצי ומתכוונת ללמוד הנדסת תעשייה וניהול.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות