fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכירת מגרש הקופסא ירדה מסדר היום

היועצת המשפטית הפתיעה את חברי המועצה כאשר הודיעה שנושא מכירת המגרש יורד מסדר היום, זאת בעקבות טענות של חבר המועצה עו"ד שלמה רוזנווסר על פגמים בחוזה המכירה
מגרש הקופסא
ליקויים מהותיים. מגרש הקופסא (צילום: רותי ברמן)

 

מגרש הקופסא
ליקויים מהותיים. מגרש הקופסא (צילום: רותי ברמן)

במועצת העיר נתניה הופתעו בישיבה האחרונה לאחר שהיועצת המשפטית של העירייה ביקשה להוריד מסדר היום את אישור מכירת מגרש הקופסא. "ככה לא מוכרים קופסא" אמר עו"ד שלמה רוזנווסר שמצא פגמים רבים בחוזה שנערך עם החברה שרכשה את המגרש.

חברי מועצת העיר, היו אמורים לאשר את הסכם מכירת מגרש "הקופסא" תמורת 91 מיליון שקלים. לחברת "נווה-גד" אי.די.בי של נוחי דנקנר, ושני משקיעים מצרפת, שזכו במכרז לבניית 280 יחידות דיור על שטח מגרש הקופסא. יצוין כי הערכת השמאי ביחס למחיר המגרש עומד על 108 מיליון שקלים, כך שהעירייה למעשה עומדת למכור את המגרש במחיר שהינו נמוך ב- 19 אחוזים ממחיר הערכת השמאי.

עו"ד רוזנווסר, מסיעת "למען נתניה", מנע מבוכה גדולה לעיריית נתניה וכבר עם קבלת העתק החוזה לידיו כיומיים לפני ישיבת המועצה, פנה לראש העירייה, מרים פיירברג איכר, והציג בפניה את הבעייתיות בניסוח החוזה.

עו"ד רוזנווסר, שתחום התמחותו המקצועי הוא בתחום הנדל"ן ותכנון ובנייה, הציג לפני תחילת הישיבה, בפני היועצת המשפטית לעירייה, עו"ד נילי ארז, שורה של כשלים משפטיים וניסוחים בעייתיים תוך שהוא מצביע על 29 הסתייגויות לחוזה כפי שנוסח, שיש בהם כדי לקפח את עיריית נתניה ולחשוף אותה לבעיות משפטיות רציניות. בעקבות זאת, הודיעה היועצת המשפטית כי היא מבקשת לבדוק את הטענות ואת ההסכם בכללותו והנושא הורד מסדר היום.

רוזנווסר: "ראוי היה כי חוזה בסדר גודל כזה ינוסח על ידי משרד עורכי דין חיצוני המתמחה בתחום הנדל"ן. המקרה הזה מוכיח לנו שוב שאין ניהול כלכלי בעירייה, המתנהלת באופן רשלני במישור הזה ובמיוחד נגרמים הפסדים של עשרות מיליוני שקלים כגון החריגה בבניית האצטדיון, פינוי מגרש בית"ר ועוד".

הרצל קרן: "מדובר בהתנהלות חובבנית ולא מקצועית של קברניטי העיר נתניה אשר למרבה הצער, חוזרת על עצמה, פעם אחר פעם, שעלולה הייתה לגרום לנזק כספי בל יתואר לעיריית נתניה, ולקופה הציבורית, כדוגמת הנזק שנגרם בעניין דומה בפרשת הפיצוי הענק שנאלצה העירייה לשלם לאריק איזיקוביץ בסך 15 מיליון ש"ח תמורת פינוי מגרש "טוברוק". שוב הוכח שהיותנו חזקים במועצת העיר היא ערובה לשמירה על הקופה הציבורית ומניעת שטויות וטעויות לרוב, שעושים קברניטי העיר הנוכחים לקופה הציבורית ולעיר בכלל".

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "ראשית נדגיש כי הנושא הורד מסדר היום ביוזמת היועצת המשפטית של העירייה ולא ביוזמת גורם אחר. כידוע, העירייה נוהגת לבדוק כל טענה המועלית על ידי חברי המועצה, וזאת לאור החשיבות הרבה אותה אנו מייחסים לתפקידם של חברי מועצת העיר והנושאים המובאים לפתחה של המועצה. נבהיר כי אין בבדיקה כל הסכמה לכך שיש ממש בטענות, אלא ביטוי למדיניות העירונית, הרואה חשיבות בשמירה על האינטרס הציבורי לרווחת תושבי העיר".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות