fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכאן רק ציפורים ממריאות

מכאן רק ציפורים ממריאות. אגמון חפר. (צילום: רן פרחי)
מכאן רק ציפורים ממריאות. אגמון חפר. (צילום: רן פרחי)

מועצה אזורית עמק חפר יחד עם מטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה בשטחי המועצה, יקיימו ביום שבת 15.4 הפנינג מחאתי באגמון חפר. במהלך ההפנינג יתקיימו סיורים וטיולים באגמון ובאזור, פעילות לילדים ולמשפחה, דוכני מזון ושתיה, מוזיקה וציפורים תוך שבשטח יהיו דוכני הסברה ופעילים יסבירו את כוונת המדינה להקים באזור עמק חפר שדה תעופה חדש.

"ההפנינג הוא משולב. הוא נועד לשמח את הילדים ולהסביר להורים מה יקרה כאן אם יקימו כאן שדות תעופה. המוטו הוא שכאן רק ציפורים ממריאות", אומרת גל רותם מפעילי המחאה, "בימים אלו בוחנים מוסדות התכנון חלופות להקמת שדה תעופה חדש למטוסים ומסוקים. שתיים מבין שמונה החלופות העומדות על הפרק נמצאות בשטח המועצה האזורית עמק חפר, האחת בבית הלוי והשנייה בגאולי תימן. מדובר בשדה תעופה שבו מיועדות להמריא ולנחות 120,000 טיסות מדי שנה. אורך המסלול המתוכנן, יחד עם "משפכי" הנחיתה וההמראה ונתיבי הקפות המטוסים, מתפרסים במעגלי ענק על פני קילומטרים לכל צד, ומתוכננים לשלוט באופן מוחלט בשמי עמק חפר, באוויר שמעל מרבית תושביו, ומעל השטחים הפתוחים, אגמי הציפורים ונתיבי נדידת הציפורים".

מכאן רק ציפורים ממריאות. אגמון חפר. (צילום: רן פרחי)
מכאן רק ציפורים ממריאות. אגמון חפר. (צילום: רן פרחי)

"עמק חפר הפך בשנים האחרונות לחצר האחורית של מדינת ישראל, בכל פעם שמחפשים להקים תשתית לאומית כזו או אחרת, אזורינו עולה כאופציה הראשונה", אומר רני אידן, ראש מועצה אזורית עמק חפר ומוסיף "גם כך אזורינו משופע בכל תשתיות האורך של מדינת ישראל: כבישי 2,4,6 מסילות ברזל, קווי מתח גבוה, המוביל הארצי, קו הנפט, קווי הגז ועוד. כפי שנאבקנו בעבר כנגד הקמת מתקן הגז בעמק חפר אנו נאבק גם נגד הקמת שדה התעופה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע לא בתהליכי שיקום, שימור ופיתוח בר קיימא עליהם אנו שוקדים שנים רבות, ולא באיכות החיים שלנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות