fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מי זה הרב שמעון גבאי?"

לאחרונה קיבלו תושבי רחוב תחכמוני הודעה מוועדת השמות העירונית כי הוחלט לשנות את שם הרחוב להרב שמעון גבאי. נציגי ש"ס מרוצים, התושבים הרבה פחות
בקרוב הרב גבאי. רחוב תחכמוני (צילום: רותי ברמן)
בקרוב הרב גבאי. רחוב תחכמוני (צילום: רותי ברמן)

 

בישיבתה האחרונה אישרה ועדת השמות העירונית לשנות את שמו של רחוב תחכמוני לרחוב הרב שמעון גבאי. ההחלטה הסופית כפופה לאישור מועצת העיר.

לאחר קבלת ההחלטה קיבלו התושבים הודעה מוועדת השמות והוזמנו להביע התנגדות. "עשרות שנים אני גר ברחוב תחכמוני וילדיי גדלו בכתובת הזאת", אומר תושב הרחוב, אבי מדר, "למה העירייה פועלת באופן שרירותי? האם מישהו מוכן להסביר מיהו הרב שמעון גבאי ומה הוא תרם לאומה שעל שמו ייקרא הרחוב שלי?".

מדר אינו מכיר את הרב גבאי ופועלו, אך היה מתנגד להחלפת שמו של הרחוב לכל שם אחר שהוועדה הייתה מציעה: "שמות רחובות הם היסטוריה וזיכרונות של אנשים ועיר. לא משנה מה פועלו של הרב גבאי, רחוב צריך להישאר בשם שניתן לו לפני עשרות שנים. לאנשים יש זיכרונות ונוסטלגיה ושינוי השם יפגע בהם, שלא לדבר על כל הפרוצדורות הארגוניות הכרוכות", מוסיף מדר.

רחוב תחכמוני במרכז העיר מחבר את רחוב יהודה הלוי עם שדרות בנימין והמשכו לכיוון מזרח. יש בו מספר מועט של בנייני מגורים, ואולי זו הסיבה שהוועדה לא היססה לאשר את בקשתם של אנשי ש"ס במועצת העיר.

בקרוב הרב גבאי? רחוב תחכמוני (צילום: רותי ברמן)
בקרוב הרב גבאי? רחוב תחכמוני (צילום: רותי ברמן)

 

בין המתנגדים להחלפת השם יש שטוענים כי מדובר במאבק בין הציונות הדתית לש"ס, מאחר שתחכמוני הוא שם נפוץ לבתי ספר יהודיים ציוניים דתיים, בישראל ומחוצה לה. תחכמוני היה מגיבורי דוד המלך. הרב גבאי היה בין גדולי המחזירים בתשובה וממקימי כוללים לאברכים בעיר. בן 61 היה במותו.

תושבת הרחוב, טלי מולנר: "משימה לא הוגנת הטילו על גב האזרח הבודד שקם בוקר אחד ומגלה שבשביל להמשיך לגור ברחוב שלו עליו לבצע עבודה סיזיפית ולעבור מבית לבית כדי להחתים דיירים על התנגדות"

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "טרם התקבלה כל החלטה בנושא. הוגשה בקשה מטעם משפחת הרב גבאי המנוח, באמצעות מספר חברי מועצת העיר, להסב את שמו של רחוב תחכמוני וזאת לאור הקרבה לישיבה בה פעל הרב. על פי הוראות החוק, בטרם תכריע הוועדה בבקשה, עליה להביא לידיעת הציבור את האפשרות הקיימת להחלפת שם הרחוב, ובכך לאפשר לציבור הרחב ולתושבי הרחוב המדובר להציג בפניה את השגותיו, אם ישנן. רק לאחר שמיעת העמדות השונות תתקבל החלטה בוועדת שמות רחובות ואתרים, שבכל מקרה, כפופה לאישור מועצת העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות