fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מייד אין נתניה

סמל א' וסמל ד', תושבי נתניה סיימו הערב את הקורס היוקרתי של שייטת 7
א' וד' מנתניה (צילום: דובר צה"ל)
א' וד' מנתניה (צילום: דובר צה"ל)

הערב (ראשון) הסתיים קורס צוללן של שייטת 7 שהוא אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בחיל הים הישראלי ובצה"ל בכלל. בין המסיימים שני צעירים מנתניה.

אורכו של הקורס הוא שנה וארבעה חודשים, והמסיימים נחשבים לחוד החנית של הלוחמים בצה"ל. שייטת הצוללות, שייטת 7, היא יחידת עילית בחיל הים הישראלי האחראית על הפעלת הצוללות החדשות. השירות בצוללות הוא התנדבותי ומדובר בשירות אינטנסיבי וחשאי במיוחד.

סמל א', בן 20 התמחה בתחום הנשק בצוללת, למד בישיבת בני עקיבא והיה אמור להתגייס במסלול הסדר אך החליט לפרוש ממנו. הוא הבכור בין ארבעה אחים ואביו שירת כלוחם בשייטת ספינות הטילים, הוא אוהב לשחק כדורגל, כדורסל וכמובן לרוץ.

הצוללן השני, סמל ד' 19 מתמחה בתחום הקשר והניווט של הצוללת, הוא נולד באוקראינה ועלה לארץ בגיל שש, למד בתיכון הכפר הירוק במגמת כימייה. לפני הגיוס עבד כמוכר בחנות מזון. הוא בן יחיד שגר עם אמו וסבו שלחם בצי הסובייטי.

הלוחמים בצוללת נדרשים לשהות תקופות ממושכות מתחת למים בשקט מוחלט וצפיפות שדורשת מהם לגלות חברות ועבודת צוות ייחודית. בשל הצורך להתמודד עם אתגרים יוצאי דופן נדרשים החיילים לחוסן מנטאלי, קור רוח, עמידה בלחצים ודבקות במטרה. הקורס הוא התנדבותי, מאתגר ומקצועי, שהכיל שלושה שלבי הכשרה.

את הקורס היוקרתי מסיימים רק רבע מהמתמיינים שמתחילים את גיבוש הצוללות. במהלך הקורס החניכים לומדים ידע תיאורטי ומעשי, עושים קורס צלילה אזרחי וכמובן מפליגים על מנת להכין את עצמם להיות לוחמי הצוללות המובחרים ביותר.

הצוללת היא אחד הכלים המתקדמים, המורכבים והיקרים ביותר שיש ברשות צה"ל. יתרונן של הצוללות הוא בפעילות בחשאי ובחמיקה דבר המצדיק את ההשקעה הרבה בהן. הצוללות בעלות יכולות איסוף מודיעין ותקיפה יחידות מסוגן.

 

א' וד' מנתניה (צילום: דובר צה"ל)
א' וד' מנתניה (צילום: דובר צה"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות