fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהעץ לצרכן

מצאנו לכם בילוי מושלם לשבת: קטיף עצמי של קלמנטינות ותפוזים בפרדס של עקיבא בביתן אהרון
הנינות של עקיבא בפרדס (צילום: פרטי)
הנינות של עקיבא בפרדס (צילום: פרטי)

אחרי קטיף עצמי של תותים, כלניות ודובדבנים, עכשיו יש גם קטיף עצמי של קלמנטינות ותפוזים.

אורית ושי מלר מביתן אהרון מציעים אטרקציה חינוכית לילדים והורים ביחד עם חיסכון בעלות הקטיף והתיווך הסיטונאי והקמעונאי. מדובר ב-40 דונם, ממזרח לבית הראשונים, שבהם גדלים סוגים שונים של הדרים. תמורת 20 שקלים דמי כניסה (ילדים עד גיל חמש חינם), מקבלים סל עם ידיות מיוטה ופשוט הולכים לעץ וקוטפים. אפשר לאכול כמה שרוצים, לסחוט מיץ בתחנות הפעלה ולראות איך עושים זבל קומפוסט מקליפות ההדרים ועוד.

קטפו לבד (צילום: רותי ברמן)
חוויה חינוכית ומשפחתית (צילום: רותי ברמן)

הפרדס שייך לעקיבא טרומר, בן 85 מחבצלת השרון, שעיבד את הקרקע עשרות שנים. נכדו, שי, הנדסאי אדריכלות נוף וגנן, הגה את רעיון הקטיף העצמי. אורית היא פסיכולוגית קלינית בתחנה לבריאות הנפש בחדרה ובעלת קליניקה פרטית. לבני הזוג שלושה ילדים. "אחרי שקיבלנו הצעת מחיר מגוחכת עבור הפרי, חיפשנו דרך לראות בצד ההשקעה גם רווח. בחמש השנים האחרונות הפרדס הזה מפסיד ואנחנו מרגישים שהעבודה יורדת לטמיון. יש כאן רווח משולש: אין מתווכים בדרך, הפרדס איננו מרוסס ולכן אפשר לאכול ישר וחוויית הקטיף העצמי היא משפחתית חינוכית. אנחנו רואים שאנשים נהנים ויש משוב מצוין. אנחנו מקווים לקטוף כך את כל הפרדס בשבתות הקרובות".

פרטים בדף הפייסבוק "קטיף עצמי בית הראשונים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות