fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לידיעת הציבור הדתי: המתקנים בגני השעשועים פועלים על חשמל

מתקן סולארי עם מודעה של העיריה צילום עצמי
מתקן סולארי עם מודעה של העיריה צילום עצמי

עירייית נתניה הדביקה שלטים בגני השעשועים המחודשים המבהירים כי המתקנים פועלים באנרגיה סולארית וחשמל.

לפני כשבוע נתלה שלט אנונימי באחד הפארקים שעורר סערה בטענה להדתה. "המתקן פועל על ידי חשמל אסור להשתמש בו בשבת", כך נכתב על עמוד חשמל בגן הגיבורים בצפון ליד מתקני משחקים הפועלים באמצעות אנרגיה סולרית.

מופעלים באנרגיה סולארית צילום עצמי
מופעלים באנרגיה סולארית צילום עצמי

לאחר שלושה ימים הדביקה עיריית נתניה שלטים עם סמל העירייה ובהם נכתב: "לידיעת הציבור הדתי מתקנים אלו פועלים על ידי אנרגיה סולארית וחשמלית".

"צריך להוריד את השלט. זה שטח ציבורי וזכותינו לעשות מה שבא לנו נמאס מהכפייה דתית הזאת". כ בה תושבת המקום.

בגן הגיבורים בצפון העיר מגיעים ילדים דתיים משיכון מזרחי. הילדים משכונת  קריית צאנז לא מגיעים לגני שעשועים בשבת.

מתקן סולארי עם מודעה של העיריה צילום עצמי
מתקן סולארי עם מודעה של העיריה צילום עצמי

ואכן היו כאלה שהבינו שהשלט מופנה לציבור הדתי: "הרי ברור שזה מכוון לילדים דתיים שהוריהם לא מודעים שזה פועל על חשמל. החברה החילוניים מחפשים אש איפה שלא צריך. אני הייתי מודאג אם העירייה הייתה מנתקת את החשמל בשבת וזה לא המקרה" אומר שלומי דגן פעיל חברתי בצפון העיר.

חבר מועצת העיר עקיבא יצחקי בתגובה: "מאחר ואדם דתי לא יודע בדיוק איך וכיצד פועלים המתקנים, העירייה מונעת באמצעות השלטים האלה ומוציאה הלכה למעשה את המצווה "בפני עיוור לא תשים מכשול". עכשיו כשזה כתוב כל אחד יעשה את חשבון הנפש הפרטי שלו.  אני בטוח שזה לא מופנה לילדי קרית צאנז מאחר והם לא מגיעים לשם בשבת. נראה לי שזו היתה פעולה עצמאית של אדם משועמם שרצה לעשות סערה על רקע דתי ברשת".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות