fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כסף שחור

בנעמ"ת יתמקדו ביום המאבק בינאלומי נגד נשים באלימות הכלכלית בתוך הבית
אילנה גיני ומשה סמיה
אילנה גיני ומשה סמיה (צילום: רן אליהו)

השנה, במסגרת היום הבינלאומי למאבק באלימות שיתקיים בתאריך 25 בנובמבר, תתמקד נעמ"ת באלימות הכלכלית שמופנת כלפי נשים. מסקר מיוחד שנערך עבור נעמ"ת בשנה שעברה בקרב מדגם מייצג של נשים שחיות או חיו בעבר עם בני זוג עמם ניהלו משק בית משותף, עולה כי נשים רבות חשופות לאלימות כלכלית מצד בני זוגן.

אילנה גיני ומשה סמיה
עצמאות כלכלית. אילנה גיני ומשה סמיה (צילום: רן אליהו)

אלימות כלכלית היא הפעלת אמצעי שליטה של גברים בבנות זוגם תוך יצירת תלות מוחלטת השוללת כל גישה לעצמאות כלכלית, ביטול החופש בקבלת החלטות כלכליות בתוך ומחוץ לתא המשפחתי.

נשים רבות מתקשות להיחלץ מקשר אלים בשל תלותן הכלכלית המוחלטת בבן הזוג", מסבירה יו"ר נעמ"ת במרחב נתניה והשרון אילנה גיני ואומרת שלאלימות כלכלית כלפי נשים יש פנים רבות: "אישה הנאלצת לדווח לבן זוגה על כל הוצאה כספית ולהצדיקה. אישה שנמנעת ממנה הגישה למקורות הכסף המשותפים. השתלטות של בן הזוג על הכנסתה של האישה, מניעת קבלת החלטות כלכליות על ידה ועוד.
32 אחוזים מהנשים דיווחו כי בן הזוג בדק את הוצאותיהן. 30 אחוזים מהנשים דיווחו כי הן נזקקו לאישור בן הזוג כשביקשו לבצע קניה עבור עצמן. 14 אחוזים דיווח כי אין בידיהן מידע גלוי על ההכנסות והרכוש של בן זוגן. העצמה כלכלית של נשים הינה כלי בסיסי למניעה וטיפול בנשים נפגעות אלימות. עצמאות כלכלית היא גם התרופה וגם תעודת הביטוח נגד זוגיות לא בריאה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות