fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כונה בפייסבוק "אנס" ויפוצה בעשרות אלפי שקלים

תושב נתניה לא הבליג לסטטוס של אשה שהשמיצה אותו בפייסבוק, הגיש תביעת לשון הרע וזכה לפיצוי בסכום של 25 אלף שקלים
פייסבוק
העצמאים מוחים דרך הפייסבוק (צילום אילוסטרציה פנתרמדיה)

שופטת בית המשפט השלום הנתניה יעל קלוגמן הטילה על תושבת רמת גן לשלם 25 אלף שקלים פיצוי לתושב נתניה אותו כינתה "אנס" בפוסט בפייסבוק. הנתבעת, פרסמה הודעה ברשת הפייסבוק בהתייחס אל התובע שהוא תושב נתניה: "אתה האפס הגדול ביותר שנתקלתי בו מימיי, ואני לא צריכה לפגוש אותך כדי לדעת את זה בוודאות מלאה. אתה חסר רגישות, מודעות, סביר להניח גם חסר נשמה. מעל הכל אתה פשוט טיפש וחסר מושג, והמשפט 'בחור שמקיים יחסי מין עם בחורה לא משנה את חייה ולא רוצח את נפשה-הוא סך הכל עוסק בספורט מענג (בתקווה) לשני בני הזוג', מעיד על זה שאתה גם אנס. אין לי צל ספק שאנסת לאורך חייך. אתה אדם טיפש ונחות, ואני מקווה שאם מדובר ב'ספורט מענג' תלמד את הלקח בדרך המעשית…".

בעקבות הדברים שנכתבו תבע הנתניתי את האישה בגין לשון הרע. בתביעתו טען האיש, כי פרסומים אלה פגעו בשמו הטוב וגרמו לו בושה רבה בקרב מכריו ובני משפחתו. בכתב ההגנה טענה האישה, כי האיש הוא "בוגר" של פורום העוסק בתחום אמנות הפיתוי, וכי פורום זה מפרסם דברים המעודדים, לכאורה אונס, ושימוש באישה כאובייקט מיני.

לפי השופטת קלוגמן: "בפרסום מושא התביעה יש כלפי התובע לשון הרע, כמשמעותה בסעיף  לחוק לשון הרע במיוחד בדברי הנתבעת: 'אתה גם אנס. אין לי צל ספק שאנסת לאורך חייך'. אשר למילות גנאי שבפרסום, כמו: 'אתה האפס הגדול ביותר שנתקלתי בו….. אתה אדם טיפש ונחות' ניתן לטעון כי בהתחשב בשיח הבוטה שמקובל כיום, למרבה הצער, בחברתנו, אין עוד לראות הטחת מילות גנאי כאלה, תוך ויכוח, כפרסום של לשון הרע.

עוד הוסיפה השופטת כי: "'השפעתו של הפרסום לא היתה ניכרת. כאמור, משך זמן הפרסום היה יומיים בלבד. אין ספק שמדובר בפרסום חמור, מכפיש ופוגע. אך על פי הנסיבות שצויינו לעיל, נראה כי נוסף על משכו הקצר יחסית, לא גלש היקפו, למעשה, אל מעבר למשתתפי "הקבוצה בפייסבוק" ובני משפחתו הקרובים של התובע. בנסיבות אלה, הנזק שנגרם לתובע התמקד בעיקר בעלבון, בכעס ובעוגמת הנפש שנגרמו לו, לנוכח הייחוס לו של מעשי אונס (בין פלילי ובין "אפור").

מגיע לתובע פיצוי הולם בגין לשון הרע שפורסמה, אך בקביעת סכום הפיצוי התחשבתי בהסרתו על ידי הנתבעת כעבור יומיים, ובכך שלא גרם לתובע פגיעה של ממש במקום עבודתו או בקרב בני משפחתו ומכריו. השופטת הטילה על הנתבעת לשלם לתובע פיצוי בסך 25 אלף שקלים בגין לשון הרע כולל הפרשי הצמדה משנת 2010 , שכר טרחה עורכי דין בסך 20 אלף שקלים ובהוצאות העדים שלה ושל התובע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות