fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: הרפורמה בכפר תשפיע לרעה על העיר

אוהד דנוס (צילום: כפיר סיוון)

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, תקף בכנס מידע כנסים שהתקיים בשבוע שעבר את הרפורמות שמתכננת הממשלה בהסכמים הקואליציוניים ובחוק ההסדרים, במסגרתן יועברו סמכויות נרחבות לידיהן של הרשויות המקומיות. מדובר בכל הנוגע לשינוי ייעוד של שטחים פתוחים ללא פיקוח.

אוהד דנוס (צילום: כפיר סיוון)

דנוס: "במחשבה ראשונה זה נראה חיובי כי זה יפתח את הפקק בוועדות המחוזיות. אך אם הרפורמה הזאת אכן תעבור למרחב הכפרי, שהיום קשה מאוד לתכנן בו, היא תשפיע מהותית על ייעודן של הקרקעות, ורשויות אלו יתחילו להגדיל את שטחי התעסוקה והמסחר שלהן על חשבון הקרקעות הרבות והירוקות שיש להן".

בעניין זה הוסיף דנוס: "מעניין לחשוב מה תעשה במצב כזה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, אם פתאום שטחים בכפר נט"ר ואבן יהודה, הסמוכים לאזור התעשייה פולג, יתחילו להשתולל עם שטחי מסחר ותעסוקה ולהשכיר אותם במחירים זולים במיוחד, עם הנחות משמעותיות בארנונה. אזור התעסוקה פולג בנתניה יאבד במצב כזה עסקים רבים, מה שיפגע בעיר נתניה ובעיקר בתושביה הרבים, וזאת לטובתם של תושבים מעטים ואמידים יחסית, החיים בכפר נט"ר ובאבן יהודה".

מעיריית נתניה מסרה ראש העירייה בתגובה: "קשה לי להאמין שממשלת ישראל תקבל החלטה חסרת אחריות, של מתן חופש פעולה למועצות האזוריות- להחליט על דעת עצמן על שינוי ייעודי הקרקעות הרבות שניתנו להם על ידי המדינה לצורך גידולים חקלאיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות