fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יהיה טוב?

שנה עמוסה עברה על מכבי נתניה. זה התחיל בעזיבתו של אלי שגב, המשיך בהנהלה קשת יום תחת עו"ד רועי דניאל, התערבותה של ראש העירייה מרים פיירברג~איכר, מינויו של דורון אוסידון ליו"ר וחזרתו של ראובן עטר אל הקווים. אז למה זה לא מתרומם?
לא מרוצים. הקהל של מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)
לא מרוצים. הקהל של מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)

 

בנובמבר 2014 הודיע אלי שגב כי הוא עוזב את מכבי נתניה והשאיר בשטח פצועה קשה. מכבי נתניה החלה את השנה האזרחית עם חובות עתק שגרמו לשחרורם של מספר שחקנים בכירים, אי תשלום משכורות, שביתות של שחקנים ובעיקר יכולת רעה על הדשא.

אל נעליו של שגב נכנס עו"ד רועי דניאל, שבמשך ארבעה חודשים ניסה בצוותא עם קובי בלדב לצמצם את המינוס שהשאיר שגב ולמצוא בעלים חדשים. הקושי מחוץ למגרש נתן את אותותיו על הדשא. הקבוצה לא הצליחה להתרומם ונראתה רע. המושיע הגיע בדמות רוני לוי שהצליח לבצע שינוי מסוים ולהשאיר את הקבוצה בליגה, אבל המחיר היה כבד. עוד שחקנים משמעותיים שוחררו ובראשם לאנרי קהינדה שנמכר לאוסריה וינה.

אחד השמות שעלו על הפרק לרכישת הקבוצה היה יוסי מאור, חמו של דניאל, שהביע נכונות גדולה לעשות את המהלך עם מספר אנשי עסקים, אך שום דבר לא לא יצא לפועל.

לא מרוצים. הקהל של מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)
לא מרוצים. הקהל של מכבי נתניה (צילום: שלומי גבאי)

 

האוהדים לא אהבו את מה שראו על המגרש ומחוצה לו וניסו לעזור. בין השאר נעשו פניות לבעלים הקודמים, יצחק תשובה ודניאל יאמר, אך ללא תוצאות ממשיות. המהלך עלה שלב כשראש העירייה, מרים פיירברג~איכר, נכנסה לעובי הקורה ונפגשה עם רוכשים פוטנציאליים בלוס אנג'לס. אלה העמידו תנאי _ הימנעות ממשחקים בשבת _ שלא עמד במבחן המציאות, אבל תרומה בסך 2.5 מיליון שקלים שהועברה למועדון נתנה אוויר לנשימה. "אנו עושים כל מאמץ כדי למצוא פתרון לקבוצת מכבי נתניה ולהימנע מהליך של פירוק", אמרה אז פיירברג~איכר. "הקבוצה היא סמל של העיר נתניה ועלינו לעשות כל מאמץ כדי להמשיך את פעילותה".

במסגרת אותם מאמצים נכנס חבר המועצה יוסי דורון כנציג של העירייה בהנהלה, ולאחר פרישתו של רועי דניאל מונה ליו"ר דורון אוסידון שעבד בתפקיד דומה בהפועל תל אביב. לפני חודש וחצי המינוי הפך לרשמי כאשר ההתאחדות לכדורגל קיבלה לידיה את כל המסמכים הרלוונטיים הקשורים בהעברת המניות. בין המסמכים היה אישור בכתב מאלי שגב שוויתר על כל זכויותיו. "היום אוסידון אחראי על כל מה שקורה בקבוצה, כולל העניינים המשפטיים והכלכליים", אמרו במועדון הצהוב.

צרות בצרורות. דורון אוסידון (צילום: שלומי גבאי)
צרות בצרורות. דורון אוסידון (צילום: שלומי גבאי)

 

אחת ההחלטות הראשונות שעשה אוסידון הייתה מינויו של שלומי דורה למאמן. דורה, שעשה חיל עונה קודם לכן בהפועל עכו, היה אמור לבנות קבוצה חדשה בהנהגת הקפטן ערן לוי. אלא שהצרות המשיכו להגיע: לוי נפצע, מי שהיה אמור להחליף אותו כעמוד השדרה של הקבוצה, דיא סבע, נפצע גם הוא במהלך מחנה אימונים והרכש ישראל זגורי גמר את העונה אחרי שלושה משחקים. על המגרש המצב היה בכי רע, מקום אחרון בליגה, וב~2 בנובמבר הודיעה הנהלת המועדון לדורה שהוא בחוץ. עבור אוסידון זה לא היה פשוט: "קיבלנו את ההחלטה בלב כבד, אך הזעזוע היה חייב להיות מיידי".

הניסיון הבא היה ללכת עם האוהדים ולהביא את ראובן עטר לקדנציה רביעית. חמישה משחקים עברו מאז וניצחון לא נראה באופק. ללא ספק, מדובר באחת השנים הגרועות ביותר בתולדות מכבי נתניה.

גם מחלקת הנוער של המועדון עברה שינוי גדול. אחרי עשר שנים בתפקיד יו"ר המחלקה הודיע איציק גניש, אחת הדמויות המוערכות במועדון, שהוא עוזב ובמקומו מונה איציק פלג.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות