fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדש בנתניה: מגרשי חנייה והטענה לאופניים חשמליים

ביוזמת תושב העיר איתן גל, מהשבוע החלו לפעול בעיר שני מגרשי חניה ייעודיים עבור אופניים וכלי רכב חשמליים קלים אחרים. החניונים הם לא רק מקום חניה מאובטח ובטוח מגניבות, אלא גם מאפשרים חיבור הכלי החשמלי למטען סוללה והטענתו באנרגיה
איתן גל במגרש (צילום עצמי)
איתן גל במגרש (צילום עצמי)

השבוע לקראת הפסח, נפתחו בנתניה חניונים מיוחדים לבעלי אופניים חשמליים. היזם הוא איתן גל, הנדסאי אלקטרוניקה במקצועו ובעל תואר במנהל עסקים אשר מוכר גם בקהילה המקומית כחונך מתנדב בתחומי מדעים ויזמות במספר בתי ספר יסודיים בעיר. גל הגיע לפני כשלוש שנים לנתניה והחל מהשבוע עומד להפעיל בעיר שני מגרשי חניה ייעודיים בשם 'חנ"ט -חניה וטעינה' עבור אופניים חשמליים וכלי רכב חשמליים קלים אחרים כדוגמת קורקינטים, סאגווי וקלנועיות. מגרש אחד יפעל ברחוב היהלום בסמוך לשוק העירוני בסופי שבוע וערבי חג והאחר ברחוב דיזנגוף ליד המדרחוב אשר יפעל במקביל לאירועים המופקים בכיכר העצמאות מטעם מנהלת מרכז העיר.

איתן גל אומר כי: "גם אופניים רגילים שעולים כמה מאות שקלים גונבים.  אופניים חשמליים הם עכשיו מצרך מבוקש מאד והמנעולים הנמכרים לציבור בעלי כלי רכב חשמליים אלו ניתנים רובם לפריצה בתוך כדקה לכל היותר. כלי הרכב החשמלי הקל הפך להיות נפוץ ברחובות העיר. כאשר התושבים משתמשים בהם כמעט לכל משימה: לקניות וסידורים, להגעה לאירועים, לרחצה בים ולביקורים חברתיים ועוד. רוב המשתמשים מגיעים מהשכונות המרוחקות למרכז העיר מתוך מטרה להתגבר על עומסי התנועה והחניה באזורים המסחריים העמוסים שם".

איתן גל במגרש (צילום עצמי)
איתן גל במגרש (צילום עצמי)

– יש מתחמים האסורים לכניסה עם אופניים בעיר?

"תושבים המנסים להגיע עם כלי רכב חשמלי קל לאירועים בכיכר העצמאות למשל, נתקלים במפח נפש היות ולא מאפשרים להכניסם למרחב האירוע מסיבות בטיחות וכך הם נאלצים לשוב לביתם או להגיע ברכב מנועי הגורם לעומסי תנועה באזור זה. הפעלת שירות חניה וטעינה במתחם דיזנגוף פותרת להם את הבעיה בכך שהוא מאפשר לבאים עם רכב חשמלי זה מקום אכסון בטוח ושמור, כולל חיבור לטעינת הסוללה עד סיום האירוע. וכך גם במרחב השוק שם יש תנועה גדולה ולעיתים קרובות מסוכנת של אופניים חשמליים הנוסעים בין הדוכנים וגורמים להפרעה רצינית בהתנהלות רגילה של המקום הצפוף".

– אופניים חשמליים הם כלי רכב לעניים?

"בכלל לא. אך עם זאת נחשבים כעממיים מאוד כי הם קלים ועולים בין 2,500 שקלים לאופניים חשמליים בסיסיים ועד ל- 15,000 אלף שקלים לקלנועית בינונית. כאשר מחירה של הסוללה בלבד מהווה כמחצית מעלות הרכב כ-1700 שקלים ויותר לאופניים והיא ניתנת לפירוק וגניבה בתוך שניות והנזק הכספי הוא אדיר".

– כמה כלי רכב חשמליים קלים יש בנתניה?

"על סמך מחקר מקיף וניתוח סקרי שוק, יש בעיר נתניה והישובים הסמוכים לה כ- 10,000 כלי רכב חשמליים קלים ממגוון סוגים שונים ומשונים הנמצאים ברשות הציבור. כאשר רוב המשתמשים הנם בני נוער הרוכבים עליהם בעיקר בתוך אזורי מגוריהם".

– האם בנתניה החלו לאכוף נסיעה באופניים חשמליים במקומות מסויימים?

"למרות שיש כל הזמן חיכוך והפרעה להולכי רגל במרחב הציבורי האכיפה היא מינורית לחלוטין ואינה מהווה גורם מרתיע משמעותי לדעתי. תושבים נוסעים ברכבים חשמליים גם במדרחוב בעיקר הילדים ובני הנוער שנוסעים שם בפראות ומהווים סכנה בטיחותית ליתר המשתמשים בדרך. להבנתי עם זאת, מחלקת הפיקוח בשוק עומדת להתחיל באכיפת איסור נסיעה עם אופניים חשמליים במרחב השוק העירוני".

במה מיוחד השירות שלך?

"המיזם שהשקתי השבוע הוא לא רק מקום חניה בטוח ומאובטח של אופניים חשמליים אלא גם מקום המספק חיבור למטען הסוללה ובכך מאפשר חידוש אנרגטי. כך שגם מי שמגיע עמם ממקום מרוחק יחסית, יוכל להיות בטוח שתהיה לו מספיק אנרגיה חשמלית לחזרה בטוחה לביתו. החניה בחנ"ט השוק העירוני הנה בעלות של 15 שקלים בלבד לשעתיים ראשונות הכוללים אפשרות חיבור מטען ללא הגבלת זמן טעינה, שמירה ואבטחת כלי הרכב".

האם כמות החניות מוגבלת?

"בהחלט כן, כמות כלי הרכב החשמליים בכל חניון מוגבלת לגודל תא השטח הקיים. למניעת מצב של הגעה לחניון מלא מפעיל החנ"ט שירות מיוחד המאפשר להזמין מראש מקום חניה שמור, אשר יוקצה למזמין עד הגעתו בפועל זאת באמצעות האפליקציה הסלולארית או באתר האינטרנט של השירות. בנוסף אנחנו במגעים מתקדמים עם גורמים באתרי חניה נוספים במקומות אטרקטיביים בעיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות