fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התקבלו היתרים לשני הבניינים הראשונים בפינוי בינוי אנדריוס

12 שנים אחרי שהחל התכנון, ניתן אישור לחברת אפריקה ישראל מגורים להרוס שלושה בניינים ולבנות תחתם שני מגדלים של 26 קומות. המתכנן, אדריכל חיימי שניידר, מסביר למה זה לקח כל כך הרבה זמן
"הדיירים הראשונים ייכנסו לדירותיהם בעוד שלוש שנים". פינוי בינוי אנדריוס (הדמיה: חיימי שניידר אדריכלים)

פרויקט פינוי-בינוי הראשון בנתניה יוצא לדרך. חברת אפריקה ישראל מגורים קיבלה בשבוע שעבר היתר בנייה להריסת שלושה בניינים במתחם אנדריוס ולהתחיל בהקמת שני המגדלים הראשונים בפרויקט שייקרא מגדלי סביון סיטי.

מתחם הרחובות אנדריוס, הרב קוק ובורוכוב בצפון העיר כולל 116 דירות שייהרסו ובמקומן יוקמו ארבעה מגדלים ובהן 388 יחידות דיור.

"הדיירים הראשונים ייכנסו לדירותיהם בעוד שלוש שנים". פינוי בינוי אנדריוס (הדמיה: חיימי שניידר אדריכלים)
"הדיירים הראשונים ייכנסו לדירותיהם בעוד שלוש שנים". פינוי בינוי אנדריוס (הדמיה: חיימי שניידר אדריכלים)

בשלב א' שקיבל היתר יוקמו שני מגדלים של 26 קומות, 102 דירות בכל אחד מהם, במקום הבניינים המערביים – רחוב הרב קוק 54, הרב קוק 56 ואנדריוס 7.  שלב ב', שבו יוקמו שני מגדלים נוספים של 23 ו-24 קומות, מתעכב מאחר שטרם נחתמו כל המסמכים על ידי הדיירים. החברה הודיעה לדיירים כי ברגע שישלימו החתימות על המסמכים מול הבנק המלווה, תינתן הוראת פינוי ותוך 90 יום יעברו הדיירים לדירות שכורות.

סמנכ"ל תכנון באפריקה ישראל מגורים, אדריכל דיוויד סוקט: "הוצאו היתרים לבניית מרתפים ושני בניינים ראשונים. מיקום הפרויקט, בסמיכות יחסית למרכז העיר ולחוף הים, הוא יתרון משמעותי. אפריקה ישראל מגורים מאוד גאה לקדם את פרויקט ההתחדשות העירונית המשמעותי הראשון בנתניה לאחר שנים של שיתוף פעולה עם העירייה ומשרד הבינוי והשיכון".

חיימי שניידר (צילום: עצמי)
חיימי שניידר (צילום: עצמי)

האדריכל הנתנייתי חיימי שניידר הוא מתכנן התב"ע והתכנון המפורט של הפרויקט. "לצד שמחתי על פרויקט שהולך ומתממש, אני לא יכול להימנע ממחשבות מטרידות על הימשכות ההליך. התחלתי את התכנון התב"עי של מתחם אנדריוס לפני יותר מ-12 שנה. המשמעות: הדיירים הראשונים ייכנסו לדירותיהם החדשות כ-15 שנה מיום תחילת התכנון. ב-15 השנים האלה אנחנו חווים את משבר הדיור במלוא עוצמתו, אנחנו יודעים יותר ויותר את חשיבות התהליך של התחדשות עירונית לערים הוותיקות, וכל אלה אינם מספיקים כדי לזרז את התהליכים. חמש שנים זו תקופה הגיונית. עיריית נתניה תמכה בפרויקט מתחילתו ודחפה אותו. הדיירים והחברה היזמית אפריקה ישראל השקיעו המון כדי לקדם את התהליך, למרות זאת זה לקח הרבה שנים".

שניידר מסביר על העיכובים: "הוועדה המחוזית התנגדה להיקפי הפרויקט במשך שנים ארוכות, ובשלב מסוים כבר לא הייתה היתכנות כלכלית. כמו כן, היה חוסר סינכרוניזציה בין כל הגורמים המאשרים והאחראים לפרויקטים משמעותיים בהיקף כזה. אני חושב שאת כל הבדיקות ההכרחיות ניתן היה לבצע בזמן קצר בהרבה. אני מברך להצלחת הפרויקט ואת כל העוסקים במלאכה ובפרט את הדיירים שהמתינו שנים כה רבות. שהחיינו וקיימנו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות