fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"השיטור העירוני מדכא את ילדי עיר ימים"

בני נוער מתלוננים על חוסר במקומות בילוי בשכונה היוקרתית ועל אכיפה מוגברת של השיטור העירוני אחרי השעה 23:00. העירייה: נקיים מסיבות ב"אוהל השלום"
ניידות השיטור העירוני בנתניה (צילום: רותי ברמן)
ניידות השיטור העירוני בנתניה (צילום: רותי ברמן)

בני נוער מעיר ימים מתלוננים על העדר אפשרויות בילוי בשכונה היוקרתית ועל אכיפה מוגברת של הפיקוח העירוני.

נער מעיר ימים מספר: "עשינו מסיבת הפתעה ב'בור', מקום מוגן בדיונה בחולות בין עיר ימים לקו המים. בדקנו שהרעש לא מגיע לשכונה אבל השיטור העירוני הגיע למקום. הם החרימו לנו את הציוד שהשכרנו למרות שכיבינו את המוזיקה ברגע שהם הגיעו והרבה חבר'ה עזבו את המקום. עשינו כל מה שהם ביקשו ושיתפנו פעולה ובכל זאת הם החרימו את הציוד וגם נתנו לנו דוח בסך 730 שקלים. זה לא מעט כסף בשביל תלמידים ולא לכולם יש אפשרות לשלם אותו".

לדברי הנער, לא ניתן לקיים בעיר ימים אירועים אחרי השעה 23:00, גם כשלא מדובר בהפרעה לשכנים. "גם בחוף הים אסור לנו להשמיע מוזיקה ואסור להבעיר אש. אין לנו מקום אחד שאפשר לצאת אליו אחרי השעה 23:00. השיטור העירוני מדכא את ילדי פולג ועיר ימים. אסור לנו לשבת בגנים ציבוריים, בדיונות ובבתים פרטיים אסור להשמיע מוזיקה. ישבנו כמה חברים במרפסת בבית ואחר 23:00 הגיעה המשטרה ופינתה את כולם".

הנער מוסיף כי אין בשכונה בפרט וברחבי נתניה בכלל מספיק מקומות בילוי לבני נוער: "תקימו מקומות שבהם אפשר לשבת כמה זמן שרוצים ובלי תשלום כי לא כולם יכולים לשלם כל פעם שהם יוצאים. מה שעיריית נתניה עושה זה לדכא את הנוער בעיר. אני לא מתכוון לוותר על הבילוי עם חברים בלילה ואני לא יכול לשלם בכל פעם שאני רוצה לצאת מהבית. אין לנו רשיון נהיגה ואנחנו לא יכולים לצאת מנתניה.  אני בסך הכל רוצה לצאת עם חברים וליהנות".

ניידות השיטור העירוני בנתניה (צילום: רותי ברמן)
ניידות השיטור העירוני בנתניה (צילום: רותי ברמן)

תושבת השכונה, אילנית גניש, מאירה את הסוגיה: "תרבות שעות הפנאי של מיטב המתבגרים שלנו מתאפיינת בהתכנסויות בבתים או שהייה בגינה ציבורית. הבן שלי אמר לי: 'את הילדים שלי אני בחיים לא אגדל בנתניה. אני מרגיש כאן כמו בגטו'.  כמי שגדלה בנתניה והלכה למסיבות בטשרניחובסקי, בילתה בקקטוס ובגן של אורי, אני בטוחה שרבים זוכרים את המקומות האלה לטובה. אלו מקומות שעיצבו את תהליך ההתבגרות שלנו. לצערי, למתבגרים שלנו אין את אותם מקומות ואין מי שיקשיב לרחשי ליבם. עלינו להתגייס לטובת דור העתיד".

בעקבות פרסום הנושא בפייסבוק הוחלט בעיריית נתניה יחד עם יוסי דורון ורוני ממסעדת הבמבו בחוף פולג, להקצות את "אוהל השלום" הסמוך למסעדה לטובת מסיבות נוער בימי שישי. המסיבה הראשונה תתקיים ב-29.5. "כולנו תקווה שזו תחילתה של מסורת שנוכל להתמיד בה ולקיים מסיבות בתדירות גבוהה ככל האפשר, כאשר התנאי לכך הוא שמירה על הסביבה. המסיבה תהיה בתשלום של 40 שקלים בעיקר עבור אבטחה, די ג'יי ותחזוקת המקום", אמרה אם לנער בשכונה.

מעיריית נתניה נמסר: "מינהל האכיפה פועל בהתאם להוראות החוק לטובת שמירה על איכות חייהם של תושבי העיר, לפיכך הטענות הקשות והמופרכות הנשמעות כנגד הפיקוח אינן במקומן. בליל שישי האחרון, בשעה 01:00 התקבלו תלונות מהתושבים בגין מוזיקה חזקה, הבוקעת מחוף פולג. צוותי השיטור העירוני הגיעו למקום, כשכבר בכניסה לשכונה נשמעה מוזיקה, וככל שהתקרבו לחוף הרעש התעצם. במקום התנהלה מסיבה רועשת כאשר המשתתפים היו בני נוער ללא השגחה. בהתאם לחוק בוצעה החרמה של הרמקולים ונרשמו 2 דוחות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות