fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המלווה בהסעה הצילה ממוות

אביגיל, נערה בעלת צרכים מיוחדים מנתניה, חשה ברע בהסעה לבית הספר. המלווה ענת פורת קיבלה החלטה מהירה: "ראיתי שמשהו עובר על הילדה והזעקתי את אמה"
תפסה תושיה. ענת פורת (צילום עצמי)
תפסה תושיה. ענת פורת (צילום עצמי)

זה קרה לפני שלושה חודשים. ענת פורת, 55, מלווה בהסעות של ילדים עם צרכים מיוחדים, העלתה לטרנזיט את אביגיל, בת 15, הלומדת בבית הספר גוונים. במהלך הנסיעה מקרית נורדאו לצפון נתניה הבחינה פורת שאביגיל מתקשה לנשום. אביגיל מתניידת על כיסא גלגלים וסובלת מבעיות בריאותיות מורכבות.

"בטרנזיט היו ארבעה ילדים על עגלות נכים. אני מלווה את הילדים מפתח ביתם ועד לפתח הכיתה בבית הספר. אני מכירה את הילדים מילדות עד בגרות. אביגיל עלתה לטרנזיט במצב רגיל אך במהלך הנסיעה ראיתי שהיא מתחילה להשתנק. משהו לא נראה לי רגיל. ראיתי שמשהו עובר על הילדה. קיבלתי החלטה מהירה ובו במקום הודעתי לאמא שלה שהיא מרגישה רע והיא הגיעה תוך דקות ולקחה אותה לבית החולים. אביגיל הגיעה לשם עם קשיי נשימה, כמעט חנק, כששפתיה ואצבעות ידיה כחולות".

תפסה תושיה. ענת פורת (צילום עצמי)
תפסה תושיה. ענת פורת (צילום עצמי)

האם סיפרה: "לענת יש רגישות ואמפתיה לילדים האלה. לאביגיל הייתה ליחה והיא כמעט נחנקה. אם ענת לא היתה מזעיקה אותי בבהילות אני לא יודעת מה היה קורה. עובדה שבבית החולים הנשימו אותה. מאוד חיוני שיש מישהי בהסעה שהיא עירנית למצוקות של הילדים, ועובדה שהצורה המהירה והנכונה שענת פעלה הצילה את חייה של אביגיל. מגיע לה צל"ש ואחרים צריכים ללמוד ממקרה זה. חשוב להתייחס לתפקיד המלווה באחריות גדולה. לבחור מועמדים מתאימים, אנשים עם רגישות יתר ואיכפתיות. אנשים שיקפידו לחגור את הילדים בכיסאות הגלגלים שלהם, שיקפידו על כל הכללים, וגם להכשיר אותם לעשות החייאה ועזרה ראשונה בעיתות מצוקה".

ענת, אמא לשני ילדים, עובדת כמלווה בהסעות זה 14 שנים ומלווה אוטיסטים, בעלי תסמונת דאון ונכים בכיסאות גלגלים. בשלוש השנים האחרונות היא השתלמה במספר קורסים של מגן דוד אדום: "ליווי בהסעה זו אחריות גדולה. מרגע שאני מקבלת את הילד מביתו ועד לבית הספר אני אחראית לראות שהכל יתנהל לפי הנהלים.

"אביגיל היא הילדה השנייה שאני מצילה ממוות. לפני ארבע שנים כשההסעות התנהלו במיניבוסים קטנים והילדים ישבו בשורות, שמעתי שילדה קוראת לי בקול חלש. סובבתי את ראשי וראיתי שהילדה מאד חיוורת ומגלגלת את העיניים. הורדתי אותה בביתה ושאלתי את אביה מה חריג אצלה בימים האחרונים. האבא אמר שהיא מתלוננת על כאבי ראש. שלחתי את האבא מיד לרופא. אחרי שבועיים היא קיבלה התקף אפיליפסיה. אני חושבת שהמלווים בהסעה צריכים להיות אנשים בעלי אמפתיה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, בעלי רגישות ואחריות".

מנהל ההסעות בעיריית נתניה, מיקי אלחיאני: "בהסעה של ילדים ברמת סיכון גבוהה יש מלווה שעבר קורס החייאה. גם הנהגים עוברים קורס עזרה ראשונה. אני בהחלט מתכוון לפעול שכל המלווים יעברו קורס עזרה ראשונה והחייאה במד"א".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות