fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המידע החשוב בדבר השימוש בכספי ציבור, עדיין אינו גלוי לעין"

ראש העיריה עם יפעת זמיר (צילום: רותי ברמן)
ראש העיריה עם יפעת זמיר (צילום: רותי ברמן)

בעיריית נתניה גאים שאתר העירייה עלה במדד שקיפות בינלאומית ברשויות המקומיות לשנת 2017, מהמקום 11 בשנה שעברה למקום ה-9 . אתר עיריית נתניה עמד ב-91 אחוז מהקריטריונים שנקבעו.  במדד 2016 דורג האתר במקום ה-11 עם הציון 80.

סגן מנהל אגף מחשוב ובקרה אלון אופיר: "שמנו כמטרה להגדיל עוד יותר את השקיפות של האתר ולהציג בו כמה שיותר פרוטוקולים, דו"חות ומסמכים. אנחנו כל הזמן מעדכנים ומשפרים מעבר למה שמתחייב, עובדים קשה על כך וגאים מאד בתוצאות".

לכל אחד תושב העיר יש את הזכות לדעת איך משתמשת העיריה בכספי הארנונה שהוא משלם. לכל תושב יש את הזכות לדעת כמה משקיעה העיריה בחינוך, בשמירה ובתשתיות. כל המידע הזה צריך להיות נגיש לו באתר העירייה. לפי מדד השקיפות שפורסם השבוע נתניה הולכת ומשתפרת.

ראש העיריה עם יפעת זמיר (צילום: רותי ברמן)
ראש העיריה עם יפעת זמיר (צילום: רותי ברמן)

"מדד השקיפות לשנת 2017 מצביע על שיפור השקיפות באתרי 75 הערים שנמדדו. הממוצע הארצי הוא 74.16 אחוזים הגבוה ביותר מאז הושק המדד לפני עשר שנים. עם זאת, ובשונה מהמרכיבים האחרים, המידע החשוב בדבר השימוש בכספי ציבור, עדיין אינו גלוי לעין באופן מספיק וכנדרש" אומרת מנכ"לית שקיפות ישראל יפעת זמיר

ממצאי המדד נקבעו באופן אובייקטיבי על בסיס המידע שכל אחת מן הערים בחרה להציג באתר אותו היא מעמידה לרשות הציבור וכלל 57 קריטריונים בהם: חשיפת תקציב הרשות, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, דיווח על אלמנטים סביבתיים ועוד. הקריטריונים מבוססים בחלקם על דרישות חוק חופש המידע, ובחלקם על סטנדרטים של שקיפות והנגשת מידע לציבור.

יו"ר העמותה, השופטת (בדימוס) נילי ארד ומנכ"לית העמותה יפעת זמיר: "מדד 2017 מצביע על שיפור ניכר של השקיפות באתרי הראשויות המקומיות ולא בכדי. הרשות המקומית, העומדים בראשה ומוסדותיה, הם שליחי הציבור ומופקדים על עשיית השימוש בכספי ציבור לשירות הציבור ולמענו, בשקיפות ביושרה, בשוויון, באחריותיות ובמחויבות לאינטרס הציבורי. דרישת השקיפות באתרי הרשות המקומית ובפעילותה במיוחד בכל הנוגע להתנהלות כלכלית, היא המהות של שירות טוב לציבור. נכון להזכיר כי בכל הנוגע לחברות עירוניות, כפי שחוזר ומציין גם מבקר המדינה לאחרונה, עדיין נשמר חלק ניכר מהמידע רחוק מעיני הציבור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות