fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המזבלה תהפוך לסינדרלה

בצעד היסטורי מדינת ישראל תממן את פינוי אתר האשפה בנתניה בעלות של 230 מיליון שקלים. פיירברג התעקשה כי עלויות הפינוי לא ייעשו על גבם של התושבים. על הקרקע מתוכננת תוכנית רחבה למגורים, תיירות ומסחר
חזית הים הדרומית (הדמיה: אדריכל עמוס ברנדייס)

בצעד היסטורי הכירה המדינה בפרויקט פינוי אתר האשפה בנתניה כפרויקט לאומי והיא תממן את מלוא עלות הפינוי המסתכם ב-230 מיליון שקלים. הסכם המימון נחתם השבוע באתר עצמו בהשתתפות שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן וראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.

ההחלטה על ההכרה בפרויקט כפרויקט לאומי התקבלה בעקבות מאמציה של פיירברג- איכר, אשר ציינה בכל פורום אפשרי את מורכבות פינוי האתר ואת העלויות הדרמטיות הכרוכות בעבודות הפינוי. בכל פגישותיה, הדגישה פיירברג כי בנסיבות שנוצרו אין כל מקום להשית על תושבי נתניה את עלויות פינוי האתר.

כך זה יראה. חזית הים הדרומית (הדמיה: אדריכל עמוס ברנדייס)

אתר האשפה ממוקם על קו החוף, לאורך ציר בן גוריון ועל אחת הקרקעות האטרקטיביות ביותר בנתניה. במשך עשרות שנים, שימש האתר לקליטת פסולת העיר, ולימים תחנת מעבר לאשפה. יצוין כי מיד עם בחירתה הורתה ראש העירייה על סגירת תחנת מעבר האשפה ופינויה. במקביל קידמה העירייה תוכנית בניין עיר חדשה למתחם, שזכתה לכינוי "חזית הים הדרומית", בתמיכתם של הגופים הסביבתיים והמשרד להגנת הסביבה.

חזית הים הדרומית משתרעת על פני 765 דונמים שמתוכם יהיו 533 דונמים שטחים פתוחים וזכויות הבנייה יהיו מרוכזות במספר מתחמים בעורף התכנית, סמוך לכביש בן גוריון. מדובר בשיעור גבוה מאד של שטחים פתוחים בהשוואה למרקם האורבאני המקובל. השטחים הבנויים לעומת זאת נמוכים במיוחד והם כ- 18.5 אחוזים מכלל שטח התכנית. מדובר ב- 2062 יחידות דיור ו-1000 חדרי מלון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות