fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם ירדנה היפה הייתה שם

בספרו "מלון חיים בסיס לרומן", מתאר שמעון ויצמן מנתניה את הסיפורים שראה ותיעד מאחורי הקלעים של להקת הנח"ל בשנות ה-70, בהם הרומנים שנרקמו במלון חיים בתל אביב בו התגוררו חיילי הלהקה
זכרונות מלהקת הנח"ל. שמעון ויצמן וספרו (צילום: רותי ברמן)
זכרונות מלהקת הנח"ל. שמעון ויצמן וספרו (צילום: רותי ברמן)

הספר "מלון חיים בסיס לרומן" מאת שמעון ויצמן מנתניה הוא ספר הנצחה ללהקת הנח"ל המיתולוגית המספר על ימי השיא של הלהקה. הוא נכתב מתוך להט, זיכרון חד והומור מחודד על ידי ויצמן ששירת בלהקה בשנים 1969-1973 ופיקד עליה כשנתיים. הספר נכתב במשך שלוש שנים תוך כדי עבודה בחנות המסגרות שלו בשדרות בנימין בנתניה ויצא לאור לפני כשנתיים בהוצאה עצמית. הגרסה האחרונה פורסמה בחודשים האחרונים וניתן להשיג אותה בחנות של ויצמן.

ויצמן, 64, נשוי לדרורה, אמנית, ואב לשלושה ילדים, נולד בטבריה להורים שעזבו את עין גב. מגיל 11 התחנך בקיבוץ סאסא של השומר הצעיר. כדי להתקבל ללהקת הנח"ל הוא ויתר על קורס טיס והופיע לצידם של מירי אלוני, ירדנה ארזי, רותי נבון, לאה לופטין, אפרים שמיר, גידי גוב, אלון אולארצ'יק, דני סנדרסון, מאיר פניגשטיין, שאולי רוזנטל, מנחם זילברמן ז"ל וטוביה צפיר המילואימניקים תחת שרביטם של יאיר רוזנבלום ז"ל, דני ליטאי ז"ל ובני נגרי.

"את להקת הנח"ל פגשתי לראשונה בהופעה בבירנית. הגעתי אל מאחורי הקלעים והתרגשתי מהאווירה שהיתה שם. התגייסתי בשנת 1969 והתקבלתי ללהקה. ברפרטואר שלנו היו 'שיר לשלום', 'הבן יקיר לי אפרים', 'בהיאחזות הנח"ל בסיני' ועוד. רקדתי ושרתי והבמאי דני ליטאי דאג להבליט אותי.

"אחרי שנה נבחרתי על ידי חברי הלהקה לפקד עליה, כאשר המתמודד מולי היה דני סנדרסון שבכלל לא רצה. במלחמת יום הכיפורים שירתתי במילואים עם הגרעין הקשה של הלהקה: בנות שוקולד מנטה מסטיק, חברי להקת כוורת, יצחק בן מלך, יובל דורי, עמוס טלשיר, מנחם זילברמן ויאיר רוזנבלום".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"חדשות נתניה".

זכרונות מלהקת הנח"ל. שמעון ויצמן וספרו (צילום: רותי ברמן)
זכרונות מלהקת הנח"ל. שמעון ויצמן וספרו (צילום: רותי ברמן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות