fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאווה מקומית: מצטייני הנשיא מנתניה והסביבה

שמונה תושבי נתניה והאזור הם בין 120 החיילים המצטיינים שיקבלו ביום העצמאות הקרוב את אות מצטייני הנשיא במעמד הנשיא, הרמטכ"ל, שר הביטחון ובכירים נוספים

תתכבדו להכיר: אלו החיילים שיביאו כבוד רב לעצמם ולמשפחותיהם, ביום העצמאות הקרוב, לאחר שיקבלו את אות מצטייני הנשיא:

1. סמלת מ', בת 20 מכפר ויתקין, משרתת ביחידת ל"א (לוחמה אלקטרונית). כשהייתה בת 9 משפחתה עברה להתגורר בברצלונה בעקבות עבודתו של אביה, אך שבה לארץ על מנת לאפשר למ' ואחותה התאומה, המשרתת כמ"כית טירונים, להתגייס. במסגרת תפקידה אחראית על שיבוש קשרים מסוימים של האויב, כמו ספינות ומטוסים.

2. סמל עומר רונינוב מנתניה, לוחם במסייעת "צבר" בגבעתי. שובץ בחטיבה ולאחר שסיים מסלול עלה לקו בג'נין, שם התנסה לראשונה בפעילות מבצעית. במהלך מבצע "שובו אחים" היה חלק מהכוחות שחיפשו אחר הנערים. אחיו לחם במקביל ברצועה, אך הם לא הצליחו ליצור קשר ביניהם.

 

סמל עומר רונינוב מנתניה. מצטיין נשיא (צילום: דובר צה"ל)
סמל עומר רונינוב מנתניה. מצטיין נשיא (צילום: דובר צה"ל)

 

3. סמל רוני איתאו, בן 20 מנתניה, משרת כמפקד איכות תרופות במשר"פ (המרכז לשירותי רפואה וציוד רפואי). במסגרת תפקידו, הכין את הציוד הרפואי למשלחת לפיליפינים. לרוני, בן למשפחה ממוצא אתיופי בת שישה אחים  ואחיו הבכור משרת גם הוא כקצין בחר"פ. אח נוסף שלו נפטר מסרטן בגיל 14, מה שעודד אותו לרצות להיות רופא.

סמל רוני איתאו. גם הוא בין המצטיינים (צילום: דובר צה"ל)
סמל רוני איתאו. גם הוא בין המצטיינים (צילום: דובר צה"ל)

4. רב"ט אינדי מקונן, בן 22 מנתניה, בודק תוכנה ביחידת מצפן. אינדי, אחד מארבעה אחים, עלה מאתיופיה בגיל 9. במהלך שנות התיכון שלו יצא למגוון מחנות קיץ של אוניברסיטאות בארץ, במהלכם למד מדעים עם מרצים באוניברסיטה. בהמשך, למד גם במכינה קדם אקדמית בטכניון. הוא התגייס דרך תוכנית "טק-קריירה", תוכנית לשילוב העדה האתיופית ביחידות טכנולוגיות ורואה חשיבות רבה בתוכנית זו. בחודשים הקרובים עתיד לצאת לקורס קצינים. הוא מאמין כי זוהי דרך להשפיע על אנשים רבים ובייחוד בני העדה.

5. סגן עידן זכאים, בן 21 משושנת העמקים, ממח"ג בגדוד 601. עידן, בן למשפחה שעלתה מאירן בשנת 1967 הוא אחד מארבעה אחים, ביניהם גם קצין חימוש בחטיבה 5. התגייס בתחילה כטכנאי תומ"ת ולאחר קורס הקצינים שובץ בגדוד 55  ולאחר מכן עבר לתפקידו הנוכחי. במסגרת תפקידו אחראי על מחלקת החימוש, המונה כ-15 חיילים ועל כשירות אמצעי הלחימה של הגדוד. במהלך מבצע צוק איתן היה בשטחי הכינוס והיה האחראי על כשירות הכלים ותיקון תקלות בזמן אמת.

6. סמ"ר שחר אורלי, בן 21 מקדימה צורן, רס"פ בנחל. טרם גיוסו היה פעיל בתנועת "בני המושבים", דרכה גם יצא לש"ש. אחותו הגדולה שירתה כקצינה בגולני, וגם הוריו שירתו בגרעין נח"ל. במהלך מבצע צוק איתן היה מפקד עם כיתתו בחפ"ק מג"ד מורחב.

 

סמ"ר שחר אורלי (צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר שחר אורלי (צילום: דובר צה"ל)

 

7. רב"ט ספיר יצחקי, בת 20 מכפר יונה, סמב"צית ביחידת "להב". ספיר, שבאה מבית מסורתי, התנדבה טרם שירותה במעון ילדים.

רב"ט ספיר יצחקי (צילום: דובר צה"ל)
רב"ט ספיר יצחקי (צילום: דובר צה"ל)

8. סגן מיכאל עמר מאבן יהודה, מפקד קורס שלישות בבה"ד 11. ילדותו הייתה רצופה בסיפורים של אביו, שביצע מגוון רב של תפקידים במהלך שירותו הצבאי, ועל כן הייתה לו מוטיבציה רבה להתגייס לשירות צבאי משמעותי. למיכאל שלושה אחים,  אח ששירת כנשק בנח"ל, אחות שהייתה קצינה ביחידה 8200 ואחות נוספת שהייתה בקרית שליטה ימית.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות