fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

באנרגיות חיוביות

בגיל 10 התוודעה הצלמת תקוה מהבד מקריית השרון למדיטציה בחוג תיאטרון והתאהבה. במשך שנים חיפשה דרך רוחנית לחיים שלמים יותר ולפני 12 שנה מצאה את מדיטציית הפאלון דאפא שכיום אסורה בסין. בימים אלה מתקיימת בהיכל התרבות תערוכה שצייריה הם מתרגלי השיטה שעברו עינויים תחת המשטר הסיני
"אנשים שרואים אותנו חושבים שאנחנו עושים טאי צ'י". קבוצת מתרגלי הפאלון דאפא (צילום: מיכאל אש)

 

"חשוב בחיי היום יום, להתגבר על כעס, מריבות, קונפליקטים. זה עושה הרמוניה בגוף ושקט לנפש", אומרת הצלמת תקווה מהבד, שמתרגלת כבר 12 שנים את מדיטציית פאלון דאפא. בימים אלה מתקיימת בהיכל התרבות תערוכה שצייריה הם מתרגלי השיטה שעדיין אסורה בסין. בתערוכה נותנים האמנים ביטוי לסבל שעבר עליהם במחנות ובבתי הכלא בסין.

"התרגול הוא חלק חשוב בחיים שלי". תקוה מהבד (צילום: אפרת איטח)
"התרגול הוא חלק חשוב בחיים שלי". תקוה מהבד (צילום: אפרת איטח)

מהבד היא חלק מקבוצה נתנייתית של מתרגלי פאלון דאפא, שמתכנסת מדי שבת בפארק הטיילת בשדרות ניצה, ליד המיני גולף, מתרגלת ובהחלט מושכת תשומת לב. הם יושבים בישיבת לוטוס ועושים תרגילים עדינים, מלווים במוזיקה סינית מרגיעה כשברקע נשמעות ההוראות של המאסטר. "אנשים שרואים אותנו חושבים שאנחנו עושים טאי צ'י", אומרת מהבד, "השיטה מורכבת מתרגול וטיפוח כשהתרגילים יוצרים שקט פנימי ביחד עם אנרגיה גבוהה. הטיפוח זו דרך חיים בה אתה מסתכל פנימה תוך התאמה לעקרונות של חמלה וסובלנות. התרגול שלנו הוא סוג של צ'י גונג שבה האנרגיה מאוד חזקה ובנויה על עקרונות ברורים של מוסר ומעלות טובות".

איך זה מתבטא בחיים?

"כשאני רבה עם חברה, אני מנסה לחשוב איפה אני לא הייתי בסדר ומה גרם לי להתנהג ככה. כשמבינים את זה אפשר לשחרר ואז הקונפליקטים מסתלקים. הרעיון הוא להסתכל פנימה ולהיות אמיתי".

הכתבה המלאה, מחר, שישי, ב"חדשות נתניה" ובמהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות