fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישה חברי כנסת חדשים לנתניה

בנתניה הצביעו 92,080 בוחרים. 34 אחוז בחרו בליכוד ביתנו, 16 אחוז בחרו יש עתיד ו-11 אחוז בש"ס. במפלגת העבודה בחרו 8500, לבית היהודי עשרת אלפים ולתנועה 4000. נתניה, היא עיר ימנית ודתית אבל יש לה עתיד לשינוי...
ד"ר עליזה לביא (צילום: אביגיל עוזי)

לנתניה יש עתיד. בכנסת ה-19 יישבו חמישה תושבי העיר: יעקב פרי, ד"ר עליזה לביא, יואל רובוזוב, שנכנסו ברשימת יש עתיד, ח"כ רוברט אילטוב הליכוד ביתנו ויונתן שטבון מהבית היהודי. זו הפעם השלישית בתולדות העיר שחברי מועצת העיר עוברים ישירות לכנסת: אפי אושעיה, רוברט אילטוב ועכשיו רוזבוזוב.

אשקיע בנתניה מהכנסת. יואל רוזבוזוב (צילום: וסלי כהנא)

ד"ר עליזה לביא, 48 קמה השבוע לבוקר אחר. היא חברת כנסת במקום השביעי ברשימת יש עתיד. אחרי לילה של התרגשות היא הכינה כריכים לילדיה, שלחה אותם לבית הספר ורצה לאולפני הטלביזיה. היא מרצה בכירה לתקשורת בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, סופרת ופעילותה הציבורית מתמקדת בנושאי חברה, מגדר ותרבות יהודית. היא ממייסדי הוועד הציבורי להסדרת הגיור וממובילי הבג"צ נגד רשמי הנישואין שסרבו לרשום לנישואין את חיילי צה"ל שעברו גיור בצה"ל.

איך הגעת ליש עתיד?
"יאיר לפיד מכיר את הכתיבה שלי ובמירוץ לאיתור מועמדים הגיע אלי. לפני שנתיים נוצר הקשר הראשון בינינו בסוכה של הרב שי פירון אז דיברנו איך אנחנו מתקנים את החברה הישראלית. בנתניה עשינו עבודה טובה מאד. בסיור בשוק למשל הבנתי שאם השוק איתנו השטח איתנו וגם באזור המגורים שלי המוכר כאזור של הבית היהודי קיבלתי תמיכה יפה".

במה תתמקדי בכנסת?
"אמשיך בפעילות להסדרת נושא הגיור בו אני פועלת. אני רוצה להיות חברה בועדה למינוי דיינים, לפעול בסוגיות של דת ומדינה ולהוביל לשקיפות בתקציב המדינה".

הג'ודוקא הפך לחבר כנסת
יואל רוזבוזוב, 32 אב לשניים עלה לארץ בשנת 1991 בגיל 11. בעבר היה קפטן נבחרת ישראל בג'ודו. בארבע השנים האחרונות הוא פעיל ציבורי וחברתי ומכהן כחבר מועצת העיר.
הבוקר אמר לבלינקר: "זו הצלחה בלתי רגילה אחרי עבודה קשה שנמשכה חצי שנה על ידי מתנדבים צעירים ומסורים. נתניה לא אכזבה ובשכונות החדשות כמו קרית השרון, רמת פולג ועיר ימים "יש עתיד" צועדת בראש ובנתניה זכתה ל-15 אלף קולות, העיר שנייה בגודלה ארץ. זה אומר שרוח חדשה, חילונית וצעירה נושבת בנתניה. מטה הבחירות עשה עבודה טובה בכל העיר והוא מורכב מצעירים שהתנדבו במטרה לשנות".

ד"ר עליזה לביא (צילום: אביגיל עוזי)

הנציג מהבית היהודי
חבר כנסת נוסף הוא יונתן שטבון, בן  33 אב לשישה, במקום 11 ברשימת הבית היהודי, הוא בנו של חבר מועצת העיר לשעבר ד"ר ישראל שטבון. שטבון למד בישיבת בני עקיבא בנתניה שרת עשר שנים בסיירת אגוז וקיבל צל"ש מהרמטכ"ל במלחמת לבנון. הוא ייסד את תנועת רננים של צעירי הציונות הדתית. למד בבינתחומי אסטרטגיה ובעל משרד ייעוץ בירושלים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות