fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איצטדיון נתניה יחנך ביום הירצחו של יצחק רבין

ה-4 לנובמבר יכנס להיסטוריה של נתניה בזכות פתיחת איצטדיון הכדורגל המפואר, אך התגובות זועמות. טקס הפתיחה ייערך דווקא ביום הירצחו של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין. מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: החוק קובע את יום הזיכרון בתאריך העברי. עיריית נתניה:"יערך טקס צנוע"
איצטדיון נתניה
"שלבי הרצה". איצטדיון נתניה (צילום: רותי ברמן)

אצטדיון נתניה יחנך ברביעי לנובמבר אחרי שנים של צפייה, שנים של הקמה והרבה שנים של תכניות ודיבורים. הציבור בנתניה מתרגש לקראת האירוע שהוא מכונן בחייה של העיר. מכבי נתניה תארח את המשחקים הביתיים שלה באצטדיון החדש ומהמפוארים בארץ.

דווקא אירוע כה משמעותי ואולי אף היסטורי, נקבע בדיוק בתאריך האזרחי בו נרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. בעיריית נתניה אומרים שההתאחדות לכדורגל קבעה זאת ואילו בהתאחדות לכדורגל אומרים שרק המשחק נקבע על ידם ואילו את חנוכת המגרש יכלו לעשות במועד אחר.

האירוע החגיגי של חנוכת האצטדיון של עיריית נתניה יתחיל בשעה שבע בערב ולאחר שעתיים יחל משחק הכדורגל ויימשך אל תוך הלילה. מספר שבועות לפני האירוע מחולקים על ידי מכבי נתניה מאות כרטיסי כניסה חינם לילדים בבתי ספר בעיר. תושבים רבים אנשים מצפים שגם הכניסה של המבוגרים תהיה חינם או תמורת סכום סמלי.

 איצטדיון נתניה
המשחק נקבע לפי הגרלת לוח המשחקים. איצטדיון נתניה (צילום: רותי ברמן)

חוק  הזיכרון חל על התאריך העברי

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "חוק יום הזיכרון ליצחק רבין, התשנ"ז-1997, אותו חוקקה מדינת ישראל קובע כי יום הזיכרון יצוין לפי המועד העברי י"ב בחשון. ההתאחדות לכדורגל לא מחללת יום זה, בדיוק כפי שלא מחללת ימי זיכרון נוספים הקבועים בלוח השנה. אכן ברביעי בנובמבר צפוי להתקיים משחק באצטדיון נתניה אך, לעניין קביעת טקס פתיחת האצטדיון אין מדובר בהחלטה שקיבלה ההתאחדות לכדורגל (יכול להתקיים באופן חגיגי בכל יום שהוא כפי שנעשה כבר בעבר באצטדיונים קודמים שנפתחו כמו בעכו ובפ"ת).

"המשחק נקבע לפי הגרלת לוח המשחקים שנערכה לפני תחילת העונה. אכן העירייה יכולה לקבוע מועד לפתיחת האצטדיון מתי שנוח לה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה מוקירה את פועלו של יצחק רבין ז"ל ורואה חשיבות רבה בהנצחת מורשתו בהתאם לכך יערכו טקסי זיכרון בכל בתי הספר, חלקם יערכו כבר ביום שישי וחלקם ביום ראשון. נדגיש כי המשחק יערך בערבו של יום ראשון, בצאת יום הזיכרון.

"כיוון שהאצטדיון העירוני הינו המגרש הביתי של מכבי נתניה והעירייה עושה כל מאמץ כדי לאפשר למכבי לשחק את המשחקים הביתיים באצטדיון מוקדם ככול הניתן, החליטה העירייה לשלב במועד המשחק, שהתאריך לקיומו מותנה בהתאחדות וברשות השידור גם טקס צנוע. עלות הכניסה למשחק נקבעת ע"י הקבוצה וההתאחדות כאשר לעירייה אין כל נגיעה לנושא. כאמור, מדובר בטקס צנוע שיערך בכוחות מקומיים".

הכתבה המלאה ביום שישי בחדשות נתניה 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות