fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חנויות, מגורים והרבה צל

נפתחה רשמית שדרת דרך ארץ המרכזית החוצה את העיר הצומחת מצפון לדרום. הייחוד: עמודים ומעליהם קירוי המייצר עבור הולכי הרגל צל משמעותי ומחסה נוח
כמו רוטשילד. שדרת דרך ארץ (צילום: המועצה המקומית חרש)

עליית מדרגה באטרקטיביות של חריש כאבן שואבת בשוק הנדל"ן נרשמה השבוע, עם פתיחתה הרשמית של שדרת דרך ארץ המרכזית לתנועת כלי רכב והולכי רגל לכל אורכה. השדרה חוצה את העיר מצפון לדרום. בשבועות האחרונים נפתחו בהדרגה מקטעים מהשדרה וכעת כולה נפתחה.

השדרה צפויה להפוך לעורק התחבורה המרכזי של העיר ומרכז החיים שלה, עם שטחי מסחר וחנויות רבות שמתפרשים לכל אורכה. מעל לחנויות בשדרה יש בתי מגורים, מה שיוצר אזור משולב, כמו באזור רוטשילד בתל אביב. כיום הכביש הוא דו נתיבי לכל כיוון, ובאמצע יש נתיב שעתיד להיות נתיב תחבורה ציבורית. עד שדבר זה יקרה, משקיעים בו במועצה כטיילת ירוקה עם עצים, ספסלים ושבילי אופניים.

כמו רוטשילד. שדרת דרך ארץ (צילום: המועצה המקומית חרש)
כמו רוטשילד. שדרת דרך ארץ (צילום: המועצה המקומית חרש)

בשדרה שטחי מסחר רבים, ובין העסקים שנפתחו בה עד כה חנות נוחות, סופרמרקט, פיצרייה, חנות חיות, סוכנות נדל"ן, סניפים של קופות חולים מכבי וכללית ובית מרקחת של מכבי. בקרוב תפתח גם קופת חולים לאומית סניף בשדרה.

השדרה מרושתת בקולונדות, שדרות עמודים בעלות קירוי, המייצרות עבור הולכי הרגל רחבות עם צל משמעותי ומחסה נוח. לאחרונה עוסקים בתקשורת בבעיה האדריכלית של העדר צל בבנייה ציבורית בארץ. מרכזי קניות ובילוי רבים שנבנו בעשורים האחרונים הם נטולי צל, וזאת במדינה בעלת אקלים של ערבה ומדבר. בכתבה של אילן לוקאץ' בחדשות ערוץ 2 במוצאי שבת האחרונים, חריש צוינה לטובה כעיר שבה הבנייה מביאה בחשבון את הצורך בצל. הקולונדות צוינו כדוגמה ליצירת תנאי צל מיטיבים – גם במהלך החורף.

במועצת חריש לא ציינו השבוע את פתיחת השדרה באירוע מיוחד, אך ציינו: "נעבור את 1 בספטמבר, על כל הכרוך בו, ואז נעשה אירוע עם גזירת סרט".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות