fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה הקמת שכונה על מחנה 80

הוועדה לדיור לאומי אישרה תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בהיקף 1200 יחידות דיור במקום מחנה 80
דרוש טיפול. מחנה 80 (צילום: שלומי גבאי)
דרוש טיפול. מחנה 80 (צילום: שלומי גבאי)
מחנה 80
מחנה 80 (צילום: שלומי גבאי)

הוועדה הארצית לדיור לאומי החליטה  לאשר את קידומה של תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בדרום פרדס חנה -כרכור, בהיקף של 1,200 יחידות דיור בשטח מחנה 80 שאמור להתפנות.

התכנית שהוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל, מציעה בשטח של כ- 300 דונם הקמה של כ-1,200 יחידות דיור וכן שטחים למבני ציבור, מסחר ושטחים פתוחים. שטחי המגורים מחולקים לבניה רוויה של בתי דירות בגובה של עד 7 קומות, מבנים בגובה 3 קומות וכמות מעטה של יחידות דיור צמודות קרקע. בתכנית הוקצו 25 אחוז של יחידות דיור קטנות, בהתאם לקבוע בחוק הוד"לים.

השכונה המוצעת מתאפיינת בריבוי שטחי ציבור ושטחים פתוחים, המספקים מענה הן לשכונה והן לחלקים נוספים ביישוב. השכונה תפותח בשלושה שלבים בהתאם לביצוע התשתיות הנדרשות לשכונה.

השכונה המתוכננת נמצאת בסמיכות לשכונות בנויות ומתוכננות של פרדס חנה – כרכור ובסמוך לכביש מס' 65 ולכביש מס' 652 – דרך הנדיב. התכנית מתווה מערכת דרכים שתיתן מענה ברמה השכונתית וברמה הכלל עירונית ע"י התוויית ציר ראשי שיחבר בין פרדס חנה לכרכור ויהווה שדרה עירונית שתכלול פרט לתנועת הולכי רגל וכלי רכב, גם בתי קפה, קיוסקים ומגרשי משחקים. התכנית סימנה מספר מתחמים ומבנים בעלי ערכיות היסטורית לשימור, לרבות שדרת עצי אקליפטוס לאורך כביש מס' 652.

יו"ר הוועדה, ד"ר שוקי אמרני, ציין בישיבה כי מדובר בתכנית המהווה נדבך חשוב להמשך התפתחותה של פרדס חנה כרכור אשר מקדמת גם תוספת משמעותית של יחידות דיור באזור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות