fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף הכרמל: מיליון שקלים במכה אחת

יצאה לדרך תוכנית לפיתוח יישובי חוף הכרמל בחמש השנים הקרובות, אשר תתמקד בפיתוח תשתיות, כבישים, מדרכות, תאורת רחוב ועוד
"ללא לחצים חברתיים". הכנס השבוע בחוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)
"ללא לחצים חברתיים". הכנס השבוע בחוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)

בכנס יו"רים של ועדים מקומיים ואגודות שהתקיים בתחילת השבוע במליאת חוף הכרמל, הציג ראש המועצה כרמל סלע תוכנית חומש לפיתוח היישובים. המשמעות: בקרוב יוכלו יישובי המועצה האזורית חוף הכרמל להוציא לפועל פרויקטים בהיקפי תקציב גדולים, שכן התקציב לתוכנית שמיועד לחמש השנים הקרובות יועבר במנה אחת.

מדובר בתקציב בסך כ-20 מיליון שקלים, כאשר גובה השתתפות המועצה בפרויקטים העתידיים ומימון הפרויקטים יהיו ביחס של 1:4. במסגרת תוכנית החומש, הנותנת ביטוי לגודלו של היישוב ואינה מקפחת את היישובים הקטנים, המועצה האזורית תפעל בשיתוף פעולה הדוק עם הוועדים המקומיים. יש לציין כי 50 אחוז מהתקציב חולקו בין היישובים באופן שווה והשאר על פי גודל היישוב.

"ללא לחצים חברתיים". הכנס השבוע בחוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)
"ללא לחצים חברתיים". הכנס השבוע בחוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)

הנושאים המרכזיים בהם תתמקד התוכנית: תשתיות, כבישים, מדרכות, תאורת רחוב, ניקוז, מתקנים ובטיחות, גני שעשועים, מתקני ספורט, השלמת חוסרים במבני ציבור, שיפוץ מבני ציבור קיימים והתאמתם לצורכי הישוב. גזבר המועצה, חגי עטייה, אמר השבוע: "התוכנית גובשה בשיתוף ועדת פיתוח שקיימה ישיבות והעלתה רעיונות. התוכנית מאפשרת ביצוע פרויקט משמעותי במנה, דבר שיחסוך כסף רב. ההשקעות ביישובים כמעט הוכפלו, והיישובים ממנפים את התוכנית ומשתתפים ב-25 אחוז כהשתתפות בעלים.

"כל הוועדים המקומיים יקיימו תהליך בתוך היישוב שלהם על הצרכים ויתעדפו אותם. המועצה תרכז, תנהל ותפקח על מהות הפרויקטים והביצוע שלהם, דבר שיחסוך כסף רב למועצה ויאפשר לפעול באופן משוחרר ללא לחצים חברתיים כל שנה ולפני אישורי התקציב. חשוב להדגיש כי התחייבויות העבר של המועצה יתקיימו במלואן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות