fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף הכרמל : מופסק השימוש בקוטל עשבים הנחשד כמסרטן

במועצה המקומית חוף הכרמל הוחלט להפסיק כל שימוש בקוטל העשבים ראונדאפ בעקבות פרסומי הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן , שקבעה כי הוא עלול לגרום למחלת הסרטן
המועצה המקומית חוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)
המועצה המקומית חוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)

גל הפרסומים האחרון של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן השייכת לארגון הבריאות העולמי, קבעה כי קוטל העשבים גלייפוסט, הידוע בשם ראונדאפ, מסכן בריאותית את הציבור ועלול לגרום למחלת הסרטן.

יצוין כי השימוש בקוטל העשבים פופאלרי במרבית הרשויות במדינת ישראל ובשימוש בתי אב רבים. עתה עם דבר הפרסומים השונים כי החומר עלול לסרטן ושמו של החומר נקשר עם מחלת הסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין הוחלט לעצור כל שימוש בחומר ברחבי המועצה האזורית חוף הכרמל.

אוסרת שימוש בקוטל העשבים המסרטן. המועצה המקומית חוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)
אוסרת שימוש בקוטל העשבים המסרטן. המועצה המקומית חוף הכרמל (צילום: אבי ברומברג)

מנהל האגף המוניציפאלי, משה אלזרע מציין כי בימים אלו בוחנת המועצה מספר אלטרנטיביות ידידותיות לסביבה שיהוו תחליף לקוטל העשבים "ראונדאפ". עד כה לא התקבלה במועצה האזורית כל הנחייה מצד משרד הבריאות או מהמשרד להגנת הסביבה אך כאמור הוחלט להפסיק כל שימוש בחומר, ציין אלזרע בדבריו.

בימים אלו נערך האגף המוניציפלי לערוך מגוון פעולות הדברה ביולוגית כנגד מפגעי היתושים שימשכו לאורך כל תקופת הקיץ. יוסי גבאי מנהל התברואה ואיכות הסביבה במועצה מציין השבוע כי למרות פעילות הניטור והמניעה של המועצה רוב הנטל הינו במציאת מקורות מים שאינם גלויים לעין. על תושבי המועצה להיות ערניים ולשתף פעולה באמצעות ריקון מקורות המים בחצרות הפרטיים ולעדכן את גורמי המועצה בכל מפגע.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות