fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הורסים לנו את הצביון הכפרי"

תושבים ברחוב המייסדים בכרכור נאבקים נגד הקמת בניין של 6 קומות באזור של בתי קרקע. התושבים מבטיחים: "זה יהיה מאבק עיקש. נילחם עד חורמה על הבית". המועצה המקומית: "אנחנו פועלים באיזון בין פיתוח לשמירה על הכפרי".
מועצת פרדס חנה כרכור
מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

תושבת רחוב המייסדים בכרכור, אביבית אלינזון, נתקלה במקרה לפני שבוע בשלט קטנטן ברחוב, המבשר על תוכנית בנייה להקמת בניין רב קומות ברחוב המייסדים. מדובר בבניין של 6 קומות עם 22 יחידות, קומת מסחר וחניון, המיועד להשתרע על 2 דונם. בקרוב, כך נאמר לאלינזון, יידון הפרויקט שצפוי להיבנות קרקע בבעלות מינהל מקרקעי ישראל  בוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הבניין אמור להיבנות באזור של בתים כפריים ישנים בעלי קומה אחת, הגובל מדרום במתחם של בתים דו קומתיים, שבו גרה אלינזון. לולא נתקלה במקרה בשלט הקטנטן, היא מספרת, לא הייתה יודעת על הפרויקט כלל.

מועצת פרדס חנה כרכור
מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נירית שפאץ)

אלינזון שותפה כעת למאבק הכולל התנגדויות שכבר חתמו עליהן תושבים ממתחם הבתים הדו קומתיים, וכעת מתארגנת התנגדות של תושבים משני צידי רחוב המייסדים ומכל שכונת נווה אפרים, שבה נמצא השטח המיועד לבנייה. לדבריהם, הבניין יהיה בכייה לדורות לתושבי סביבתו. "קניתי את הבית שלי לפני ארבע שנים", מספרת אלינזון, "ואילו הייתי יודעת שכך יהיה, לא הייתי קונה אותו. השכונה הקטנה, בעלת הצביון הכפרי, תיהרס. לא תהיה לנו טיפת פרטיות במתחם, ישקיפו עלינו מהבניין. יהיה רעש מתמיד, וזה יחסום את קו האוויר שלנו".

המתנגדים טוענים גם כי התשתיות ואפילו פני השטח לא יעמדו בבנייה כזאת. בחלקו הגדול של רחוב המייסדים העמוס אין מדרכה, וכך הדבר בצד שבו מתוכנן הבניין, ועוברים ושבים מסתכנים כשהם עוברים בין המכוניות, דבר המשפיע במיוחד על תושבי הרחוב שצריכים להגיע לבתיהם. בשל מחסור בחנייה, חונים רכבים רבים בצידי הכביש וחוסמים את המעבר.

לטענת התושבים, הבתים בסביבה הקרובה של הפרויקט נבנו בשיטה הישנה, ללא יסודות, על אדמת חמרה הנוטה לנוע, וחפירה של חניון גדול כמו המתוכנן תהרוס את השטח ותסכן אותם. אלינזון מספרת: "מאז שאני פה אני סותמת סדקים. האדמה לא תעמוד בזה".

משה לוי, ראש ועד הפעולה של שכונת נווה אפרים, טוען: "מי התהום בסביבה גבוהים מאוד וכל קידוח לצורך הקמת מבנה כזה פוגע בהם ישירות. אובדן שטחי האדמה לטובת שטחים סלולים לא יאפשר למים לחלחל לקרקע ויביא להצפות לתוך השכונה, הבנויה בוואדי. אין תשתיות מים וביוב, הכביש צר ומסוכן, אין מקום לחנייה והרמזור בצומת כרכור הקרובה גורם גם כך לפקקים לאורך רחוב המייסדים. איך אפשר להוסיף פה עוד בניין רב קומות?". לסיכום אומרים התושבים: "זה יהיה מאבק עיקש. נילחם עד חורמה על הבית".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "המועצה פועלת לשמירה על האיזון העדין שבין פיתוח היישוב לשימור צביונו הייחודי הכפרי והירוק. הוגשה בקשה לחיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38 בשני מגרשים ברחוב זה. ההודעה בוצעה על פי הוראות החוק. עם זאת, הבקשות להיתר טרם נדונו בוועדה. תפקיד הוועדה הוא להתייחס למכלול השיקולים, בהם שמירה על טובת הפרט לצד קידום טובתם של כלל ציבור התושבים, וזאת בהתאם לחוק, למדיניות המועצה ולתוכנית המתאר היישובית החדשה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות