fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בדרך הטבע

רק בגיל 20, כשגרה במבנה דמוי בית אריזה ישן בין השדות לפרדסים בעמק חפר, גילתה שמרית נתיב מכרכור את המוזיקה בחייה. בתחילה כנגנית חליל צד ולאחר מספר שנים החלה לכתוב שירים וגם לשיר באנגלית. לאחר החגים ייצא אלבום הבכורה שלה ועד אז היא ממשיכה להופיע תחת שם הבמה Enest
"פתאום גיליתי את קולי". שמרית נתיב (צילומים: אדם "נישמע")
"פתאום גיליתי את קולי". שמרית נתיב (צילומים: אדם "נישמע")

את שמרית נתיב, או כפי שהיא מוכרת בשם הבמה שלה, Enest, ניתן היה לשמוע בחודשיים האחרונים ברדיו בשיר Light and Clear, שהיה גם שיר השבוע בתוכנית "חי בערב" של חי מנשה ברדיו 88. הקליפ האווירתי של השיר, בו נתיב מככבת מול ירח, זכה לכ-15 אלף צפיות בפייסבוק ויותר מ-14 אלף צפיות ביוטיוב.

"זו התחלה נחמדה", אומרת נתיב, ומספרת שבסוף החודש הזה ייצא הסינגל השני, Back to the Circle, שהיא מתרגשת לקראתו ואירוע ההשקה שלו יהיה ב~25 ביולי במועדון "האזור" בתל אביב. לאלבום עצמו, My Silent Past, נצטרך לחכות עד אחרי החגים. ויש למה לחכות.

נתיב, תושבת כרכור, בת 35, נשואה ואם לילד, התחילה לנגן לפני 13 שנה, אחרי הצבא, בחליל צד. "באותה תקופה גרתי במשך 4 שנים בטבע, בינות לשדות ולפרדסים בעמק חפר, במבנה דמוי בית אריזה ישן עם רצפת בטון ופח, עם בן זוגי אז, ממש בתנאי שטח, בלי שירותים, מקלחת או מטבח נורמלי.

"אורח החיים הזה פתח לי את הדלת למוזיקה. החליל זה משהו שתמיד רציתי. מאז שהייתי נערה הייתי תמיד בתוך המוזיקה, אבל לא הגעתי לזה, ושם, בעמק חפר, זה נפתח. לימים התחלתי לקחת שיעורים ונכנסתי לזה בכל כולי. בגיל 27 נרשמתי למחלקת ג'ז באקדמיה למוזיקה. שם למדתי ונפתחתי לעולם הנגינה עם אנשים ועם עוד כלים והתחלתי להופיע. זה עולם שלא באתי ממנו, כי התחלתי בגיל מאוחר וממקום מאוד פרטי ותלוש.  למדתי שם המון תיאוריה והרמוניה".

לנגינה נוספה השירה באמצע השנה השלישית ללימודים. "פתאום גיליתי את קולי. זו הייתה חוויה מכוננת. רגע מסוים הייתי בשברון לב והתחלתי לשיר, וזו הייתה נקודת תפנית שלי, שבה הבנתי שזה מה שאני יכולה לעשות. התחלתי לכתוב מוזיקה וטקסטים עם גיטרה, שהייתה כלי חדש עבורי. זו הייתה תקופה קסומה.

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי ב:"כל הפרדס".

"פתאום גיליתי את קולי". שמרית נתיב (צילומים: אדם "נישמע")
"פתאום גיליתי את קולי". שמרית נתיב (צילומים: אדם "נישמע")

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות