fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

4,000 משתתפים בצעדה הראשונה לזכר 44 הרוגי אסון הכרמל

הצעדה התקיימה ביוזמת קרן ליאור בוקר והמשפחות השכולות, בהשתתפות שרים. נאוה בוקר אלמנתו של תנ"צ ליאור בוקר: "אני מקווה לראות את הציבור הרחב גם בשנה הבאה"
"מרחיב את הלב". הטקס (צילום: יניר שפיר)
"מרחיב את הלב". הטקס (צילום: יניר שפיר)

ביום שישי שעבר התקיימה ביערות הכרמל הצעדה "צעדת הכרמל – צועדים בשבילם", לזכרם של 44 ההרוגים באסון הכרמל, בהשתתפות כ-4,000 איש מרחבי הארץ. הצעדה נערכה ביוזמת קרן ליאור בוקר והמשפחות השכולות, וארגנה אותה נאוה בוקר, אלמנתו של תנ"צ ליאור, שנהרג באסון.

מטרת הצעדה היא להנציח את 44 ההרוגים באסון הכרמל. מסלול הצעדה היה באורך של 5 וחצי ק"מ. טקס הסיום נערך בהשתתפות תזמורת משטרת ישראל, להקת שב"ס ולהקת כבאות מחוז צפון. הנחה את הטקס מוטי גלעדי.

נאוה בוקר סיפרה לאחר האירוע: "בצעדה היה שיתוף פעולה מדהים בין משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ומערך הכבאות. כל אחד משלושת הגופים האלה הביא מאות צועדים. השתתפו בצעדה שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, המפכ"ל, יוחנן דנינו, נציב הכבאות, שחר איילון, ונציב השב"ס, אהרן פרנקו. כל גוף הביא עמו את הפיקוד הבכיר. בני משפחות הנספים צעדו כל אחד עם משפחתו וחבריו. קבוצה של 500 צועדים הגיעה מבנק לאומי וגופים נוספים. אני מקווה לראות את הציבור הרחב מופיע בהמוניו גם בשנה הבאה וגם בשנים אחריה", סיכמה בוקר. "זוהי צעדת הכרמל הראשונה, ואנו מתכוונים להמשיך ולערוך אותה בכל שנה באוקטובר."

שר התשתיות האנרגיה והמים, סילבן שלום: "הצעדה הזו באה להזכיר לכולנו שאסור לנו לקפוא על השמרים ועלינו להמשיך בשיפור וייעול מערך הכבאות בישראל. האירוע הטראומתי חייב בלקיחת לקחים ומחייב המשך יישום מלא. בימים אילו אנו פועלים להקמת מוקד עולמי בישראל, ביחד עם קפריסין, בולגריה, איטליה ועוד מדינות, על מנת ליצור רשת של סיוע בשעת חירום".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ': "קיום הצעדה, כאן בשבילי הכרמל, היא דרך הנצחה חשובה וראויה לנופלים ולזכרם. אני מבקש לחבק ולחזק את בני המשפחות ולהודות לנאווה בוקר על היוזמה והכוח. זוהי דרך חשובה שבה נמשיך לצעוד יחדיו".

"מרחיב את הלב". הטקס (צילום: יניר שפיר)
"מרחיב את הלב". הטקס (צילום: יניר שפיר)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות