fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דורית צפתי ממושב מעין ורד זקוקה לתרומת כליה

צפתי חולה מזה זמן רב במחלת כליות תורשתית שהולכת ומחמירה. "אני רוצה לחיות ורק בחו"ל אוכל להשיג כליה ומהר" היא אומרת
דורית צפתי
דורית צפתי (צילום: עצמי)
דורית צפתי (צילום: עצמי)
דורית צפתי (צילום: עצמי)

דורית צפתי (68) ממושב מעין ורד חולה במחלה חשוכת מרפא. רבים זוכרים אותה כנהגת האוטובוס שהסיעה מאות ילדים לבית הספר ולטיולים מידי שנה באוטובוס הצהוב של המועצה.

צפתי חולה זה זמן רב במחלת כליות שהולכת ומחמירה. זו מחלה תורשתית שפגעה כבר באביה ובאחיה שהלכו לעולמם ובשניים משלושת ילדיה. למחלה אין מרפא והיא פוגעת בכליות ויוצרת עליהן צלקות, אשר הולכות ומתגברות עד אשר הן יוצאות מכלל תפקוד.

לפני כשנתיים משפחת צפתי פתחה בקמפיין בפייסבוק למציאת תורם. 34 ישראלים פנו למשפחה והביעו נכונות לתרום כליה ומתוכם נמצא תורם אחד מתאים. המשפחה פנתה לוועדת האתיקה של משרד הבריאות כחלק מהתהליך לאישור התרומה, אך לאחר מספר מפגשים עם הוועדה במשך למעלה משנה, נפסלה מועמדותו של התורם.

דורית צפתי: "ראיתי כבר את האור בקצה המנהרה, אבל לצערי הוועדה קבעה שהאיש שרצה לתרום לי כליה אינו מתאים לעשות זאת. עברנו תהליך ארוך ומתיש ועכשיו לא נותרה לי ברירה, אני רוצה לחיות ורק בחו"ל אוכל להשיג כליה ומהר".

תושבי לב השרון החליטו לסייע לצפתי בדרכה להשגת כליה ומדובר בהליך שעלותו מוערכת בכ-700 אלף שקלים. בני משפחת צפתי מנסים בימים אלה לגייס את הכסף מגורמים שונים ובמוצאי ראש השנה, יום שבת 7 בספטמבר, יתקיים במדשאות מושב עין ורד אירוע התרמה ענק שיחל כבר בשעות אחה"צ עם פעילות לילדים ולכל המשפחה וימשך עד שעות הערב המאוחרות עם פעילות ומופעים לנוער ומבוגרים ומופע שירי ארץ ישראל עם שרל'ה שרון שתנעל את הערב.

למעוניינים לתרום לדורית צפתי  באתר חברים ובטלפון מספר 03-5777666

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות