fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלפי התנגדויות הוגשו נגד הקמת מתקן גז באתר חגית

מטה המאבק המשותף לחוף הכרמל ולמועצה האזורית מנשה החתים 3000 אזרחים
חתמות נגד מתקן גז יבשתי
חתמות נגד מתקן גז יבשתי (צילום: מטה כרמל מנשה)
חתמות נגד מתקן גז יבשתי
חתמות נגד מתקן גז יבשתי (צילום: מטה כרמל מנשה)

בסיום מבצע לוגיסטי מורכב שהופעל באמצעות עשרות מתנדבים ועורכי דין בשבועות האחרונים הגיע מטה המאבק כרמל מנשה למספר גדול של השגות כ-3,000 נגד תכנית המתאר הארצית להקמת מתקן הטיפול בגז בסמוך לאתר חגית.

ההשגות הן למעשה התנגדויות של תושבי מועצה אזורית מגידו, יקנעם, בת שלמה, דליית אל כרמל, יישובי אלונה ועוד מאות מתושבי ישראל שמטיילים ומבלים באזור.

עשרות מתנדבים חברי המטה פקדו בשבועות האחרונים על מרכזי קניות, אתרים ציבוריים שונים בחיק הטבע ואירועי תרבות באזור על מנת להגדיל את מעגל הפעילים והמשיגים נגד התכנית ולהבהיר שהפתרון היחיד לטיפול בגז לטובת מדינת ישראל בצורה מהירה, בטוחה ונקייה הוא להקים את מפעל ניקוי והטיפול בגז בלב ים. במקביל להשגות הציבור, מוגשות בימים אלה עשרות השגות והתנגדויות של גופים שונים ובראשם מועצה אזורית מגידו וכל יישוביה, יקנעם עלית, עמותה להגנת הסביבה כרמל-מנשה, העמותה להגנה על קרקעות הדרוזים בכרמל, עמותת צלול, יישובי עמק חפר וחוף כרמל שהשיגו 5000 השגות נוספות. הליך זה מצטרף להתנגדויות פומביות של הועדות המחוזיות לתכנון ובניה מחוז חיפה ומחוז צפון. ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת וארגוני סביבה וטבע שונים.

ממטה כרמל- מנשה נמסר: "אנחנו גאים מאוד שהצלחנו להשמיע את קולם של אלפי תושבי ישראל נגד תכנית האיוולת להרס הכרמל באתר חגית. ההשגות שהוגשו לחוקר מטעם המועצה הארצית לתכנון ובנייה אמורות להיבדק בקפדנות ומקצועיות ואנו סבורים ובטוחים בצדקת הדרך ובחכמת ההמון שזועקת טיפול בגז רק בים.  זה אפשרי, זה בטוח, זה מהיר וזה טוב לרווחת כלל תושבי ישראל ולטובת המשק הישראלי. נמשיך ונעשה ככל יכולתנו לשמור על הכרמל ירוק ולא לתת את הפתח להקמת מפעלים פטרוכימיים מזהמים ומסוכנים בשיפולי הכרמל בליבה של שתי שמורות טבע ביו ספריות היחידות בארץ".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות