fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תרגיל המדמה נפילת טיל התקיים בחדרה

במסגרת תרגיל התגוננות ארצי במוסדות חינוך תורגל גם תרחיש של נפילת טיל בחצר בית ספר
ראש העיר צביקה גנדלמן מרגיע פצועה שפונתה מזירת הטיל
ראש העירייה צביקה גנדלמן מרגיע פצועה שפונתה מזירת הטיל צילום (באדיבות: עיריית חדרה)

תרגיל התגוננות ארצי נערך בבתי הספר ברחבי הארץ ובמסגרתו נבחנה רמת המוכנות של התלמידים בשעות חירום, כולל התפנות למרחבים המוגנים. התרגיל התקיים גם בחדרה והחל בצפירת אזעקה שהורתה על הירידה למקלטים ולמרחבים המוגנים. בנוסף לתרגיל הכללי התקיים בחדרה תרגיל מוכנות והתגוננות במתכונת מורחבת שדימתה ירי טילים על המרחב הבית ספרי. התרגיל נערך בבית הספר "מדעים ויהדות" בהשתתפות כל ארגוני החירום, כולל פיקוד העורף, כיבוי אש, מד"א, משטרת חדרה, העירייה, סיירת הביטחון העירונית ויחידת החילוץ של העירייה – סע"ר (סיוע עצמי ראשוני).

פינוי פצויים במהלך התרגיל
פינוי פצויים במהלך התרגיל (צילום באדיבות: עיריית חדרה)

ראש העירייה צביקה גנדלמן, המחזיק גם בתיק החינוך, לקח חלק בתרגיל והגיע לשטח בית הספר כדי לבחון מקרוב את פעילות החירום המתבצעת בעקבות התרחיש של נפילת טיל קונבנציונלי במקום. אל ראש העיר נלווה סגנו והמשנה למחזיק תיק החינוך עו"ד צפריר ביטון.

ראש העירייה צביקה גנדלמן מרגיע פצועה שפונתה מזירת הטיל צילום (באדיבות: עיריית חדרה)תרגיל

תרגול הנפילה לווה בקולות נפץ, דליקות מקומיות, עשן הבוקע מהחלונות, וכן נפגעים ופצועים שהיה צורך לפנותם ולהעניק להם טיפול לפי סוג הפציעה. בתום האירוע עדכן הקב"ט העירוני אלון אגם כי התרגיל עבר בהצלחה רבה וכי כל כוחות החירום ציינו את שיתוף הפעולה והתיאום בין הארגוני השונים. לדברי גנדלמן, בכל תחומי האבטחה והביטחון העירוניים פועלת העירייה בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון וההצלה, משטרה, כיבוי אש, מד"א, פיקוד העורף, רח"ל (רשות חירום לאומית) ועוד. ואכן, העירייה זוכה בשבחים רבים על נוהלי החירום שגיבשה וכן על שיתוף הפעולה והאימונים התדירים עם כוחות הביטחון השונים, שתורמים רבות למוכנות העירונית למצבי חירום.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות