fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ריקוד המכונה

הם שישה צעירים מחדרה שחיים, נושמים ורוקדים ברייקדנס ומלמדים לא מעט קבוצות ורקדנים ברחבי הארץ. שניים מהם יזמו תחרות בינלאומית שבמסגרתה יגיעו לעיר רקדני ברייקדנס מקצועיים מכל העולם וייתנו שואו שלא נופל מתחרויות ענק באירופה
להקת ריפלקשן
"בזכות הברייקדאנס אפשר להגיע להישגים שאינם דווקא בתחום הריקוד". ריפלקשן בפעולה (צילום: שלומי גבאי)

היום ב"חדשות חדרה"

בעוד כחודש תרחוש בחדרה מגה חגיגת ברייקדאנס: התחרות הבינלאומית פלור מאסטרז, בהשתתפות נציגים מ~10 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל. זו השנה החמישית שתחרות הפלור מאסטרז תתקיים בישראל. בשנתיים הראשונות לקיומה נערכה בחדרה, בפעם השלישית בתל אביב וברביעית בחולון. השנה היא תשוב ותתקיים פעם נוספת בחדרה.

אימונים בחצר הבית התחרות נוסדה בשנת 2010, ביוזמת שלושה חברים: אדי רחנייב, ארתור איפראימוב ודימה פיסחוב, כולם תושבי חדרה. השלושה החליטו להפיק בארץ את התחרות לאחר ששבו מתחרות ברייקדאנס שהתקיימה בפריז. הם נדהמו ממה שראו בחו"ל והחליטו לייבא את זה לישראל ולייסד כאן במה שתשתווה לתחרויות מסוג זה המתקיימות ברחבי אירופה.

השלושה משתייכים לקבוצת ברייקדאנס הפועלת בחדרה משנת 2005 ומכונה ריפלקשן. זה השם שמלווה את חברי הקבוצה כאשר הם לוקחים חלק בתחרויות שונות. מלבד השלישייה הזו חברים בקבוצת ריפלקשן שלושה צעירים נוספים: אלון הופמן מקיבוץ מצר, איתמר (פיתה) גרינברג מחדרה ונבו ראובן גם הוא מחדרה.

 להקת ריפלקשן
"בזכות הברייקדאנס אפשר להגיע להישגים שאינם דווקא בתחום הריקוד". ריפלקשן בפעולה (צילום: שלומי גבאי)
אדי רחנייב "כשרוקדים מרגישים טוב".
"כשרוקדים מרגישים טוב" (צילום: שלומי להב)

בימים אלה השישה שוקדים על הפקת תחרות הפלור מאסטרז הקרובה. משנת 2008 מחזיקים חברי ריפלקשן בשם נוסף: אורבן פרוג'קט, שמלווה אותם במופעים ובהפקות של תחרויות ברייקדאנס אותן הם מפיקים בארץ ובחו"ל. הקבוצה עברה מספר גלגולים עד שהגיעה להרכבה הנוכחי. המייסד, שמלווה את הקבוצה מגלגולה הראשון הוא רחנייב שבימים הקרובים ימלאו לו 28. רחנייב, שמכונה בפי רקדני הברייקדאנס בכינוי דאבל די, הקים בחדרה בשנת 2003 קבוצת ברייקדאנס שנקראה ג'י סטייל ומנתה חמישה חברים, ביניהם איפראימוב ופיסחוב. הקבוצה הוקמה

כשנה לאחר שרחנייב התחיל ללמוד ברייקדאנס. על ההחלטה ללמוד דווקא ברייקדאנס, הוא מספר: "לא רציתי לוותר על מה שהשגתי בספורט ולהיגרר לשטויות כמו אלכוהול וסיגריות, מה שהיה נפוץ אז אצל בני גילי, ולכן החלטתי להעסיק את עצמי בעזרת שני הדברים שאני באמת אוהב, ריקוד וספורט. באותה תקופה הייתי חבר בנבחרת האתלטיקה של בית הספר, אז ספורט כבר היה חלק ממני,ולגבי הריקוד – בתקופה ההיא הברייקדאנס היה מאד נפוץ ואני פשוט זרמתי עם הזרם. חיפשתי את עצמי ומצאתי".

את ג'י סטייל הקים רחנייב בגיל מאוד צעיר, דבר, מתברר, שהפתיע גם אותו."בהתחלה למדתי ברייקדנאס בחוג פרטי בחדרה אך מהר מאד פרשתי ממנו והתחלתי להתאמן לבד בחצר של הבית שלי", הוא מספר, "הדבר משך חברים שלי שבאו להתאמן יחד איתי וגם כאלה שבאו ללמוד ממני, וכך יצא שמהר מאד התחלתי לאמן והקמתי את ג'י סטייל בעזרת שני החברים שלי, דימה וארתור. עד היום אני מתפלא איך זה קרה כי הייתי אז צעיר מאד, בסך הכל בן 17".

"לא רציתי להיגרר לשטויות כמו אלכוהול וסיגריות, מה שהיה נפוץ אז אצל בני גילי, ולכן החלטתי להעסיק את עצמי בעזרת שני הדברים שאני באמת אוהב, ריקוד וספורט. באותה תקופה הייתי חבר בנבחרת האתלטיקה של בית הספר, אז ספורט כבר היה חלק ממני ולגבי הריקוד, בתקופה ההיא הברייקדאנס היה מאד נפוץ ואני פשוט זרמתי עם הזרם. חיפשתי את עצמי ומצאתי"

להמשך הכתבה לחצו על המדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות