fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריאה בהזנחה

בית אליעזר נחשבת לשכונה הגדולה ביותר בחדרה ורבים רואים בה סביבה מטופחת ונעימה. אבל דווקא שם, הספרייה השכונתית היא משהו אחר לגמרי.

למרות שהתושבים פוקדים את הספרייה באופן תדיר, השהות שם לא מצטיירת כנעימה במיוחד. כך מספרת סלעית דוד תושבת השכונה: "יש פה המון תושבים, אנחנו באים לספריה לפחות פעם בשבוע, לפעמיים פעמיים וזה פשוט ביזיון איך שהיא נראית".

ספריה בית אליעזר 4
צילום: פרטי

להערכתה, הספרייה ממוקמת במבנה שהוקם אולי לפני 60 שנה והליקויים הם רבים: חלונות דהויים מפרספקס, טיח מתקלף, תאורה מיושנת, עובש בתקרה, ציוד מקולקל, וילונות מאובקים, כבלי חשמל ותקשורת חשופים לאורך הקירות, כניסה לא מזמינה והיעדר כל אסתטיקה.

"הכל עלוב וישן, עולב העולבים כאילו הזמן עצר מלכת", אומרת סלעית, "העובדות עושות הכל כדי שיהיה כמה שיותר מטופח אבל ה פאתט, המקום באמת מוזנח מבחינת התחזוקה שלנו, כשמסתכלים מסביב הלב נחמץ, מי כאן יקח על זה אחריות? דרוש שינוי לא כי זו שנת בחירות, אלא כי זה העתיד שלנו ושל ילדינו. חלק מהתרבות והאקלים".

ספריה בית אליעזר 3
צילום: פרטי

סלעית שהתגוררה בעברה בגבעת עדה משווה בין מה שראתה ביישוב הסמוך: "גם הספריה של גבעת עדה ישנה אבל היא מטופחת, היא בונבון, יש שם מקום לשעת סיפור לילדים. בבית אליעזר צפוף כשעושים שעת סיפור כי הכל זה חלל אחד במקום קטן, וכשעושים שעת סיפור הספרייה לא יכולה לפעול אז הם בוחרים בימים שהיא לא פעילה".

מפנאי העיר חדרה נמסר: "הספריה שוכנת במבנה ישן מאוד ששופץ על ידנו כולל צביעה, מזגן חדש ועבודות נוספות, הכל במסגרת מגבלות המקום והמבנה. חשוב לציין שהספריה נותנת שירות מעולה לקהילה גם בבית אליעזר כמו בשלוחות האחרות בכל רחבי העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות