fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פירוק והרכבה

אורן גולן כבעלים חדש, צביקה גנדלמן כפטרון, גבעת אולגה נמחקה ממפת הכדורגל. ניסים בכר עושה קאמבק. המטרה: ליגה לאומית. הצרה: אי אפשר לשחק בחדרה בליגה הלאומית. רז זהבי, פרשן ערוץ הספורט, שחקן עבר בהפועל חדרה ואוהד שרוף של הקבוצה, מנתח קיץ ספורטיבי סוער ולא ממהר להצטרף לחגיגה
מומו ניסטל. מה יגידו לו עוד שבועיים? (צילום: שלומי גבאי)
לא מתעסק ברכילות. ניסטל (צילום: שלומי גבאי)
אורן גולן. פרויקט חייו
אורן גולן. פרויקט חייו צילום: שלומי גבאי

הקבוצה הייצוגית של חדרה בכדורגל מחויבת במבחן התוצאה. כל מיקום פרט לפליאוף העליון ייחשב לכישלון. רק ניצחונות, השגיות ומטרות יחזירו מהר מאוד את האמון של אוהדי הפועל חדרה בקבוצה ובמערכת המקצועית והניהולית. אמון שאבד ובצדק בעשורים האחרונים

השם הפועל חדרה/גבעת אולגה הוא הבל תקשורתי ושקר פוליטי בהתאחדות. שם הקבוצה הוא הפועל חדרה! לאולגה אין אף נציג בעמותה החדשה או בניהול השוטף של המועדון המאוחד לכאורה. מאחר וראש העיר הוא הפטרון של האיחוד הכלכלי והווירטואלי הזה, ההימור שלי שכבר בעונה הבאה יקימו מתנגדיו מחדש את גבעת אולגה במגרש בשכונה, ובליגה ג'!

1. עונת משחקים חדשה בליגה א' צפון תצא לדרך בשישי, והמציאות הספורטיבית של הכדורגל החדרתי השתנתה מהקצה אל הקצה בשבועות האחרונים של עונת המלפפונים.

לאחר שגבעת אולגה הנפלאה והמרגשת חדלה לחלוטין מלהתקיים ונמחקה מהמפה, הכדורגל המקומי שואף לשנות כיוון באמצעות הפועל חדרה המתחדשת שמטרתה המוצהרת להגיע העונה לפלייאוף העליון, להיות קבוצת צמרת לגיטימית בליגה א' ולהשלים את המלאכה ולעלות לליגה הלאומית. בעונה הבאה.

המטרה הנוספת תהיה לשקם את מחלקת הנוער, ששחקנים מוכשרים מאוד ברחו ממנה בעשור האחרון בגלל דפוסי ניהול ומקצועיות נמוכים. אם עסקינן בתיאום ציפיות, אזי במתחדשת חייבים להחזיר בתוך שלוש שנים את קבוצת הנוער, ספינת הדגל של המחלקה, לליגה הבכירה משם היא נעדרת כבר למעלה מ-25 שניה. ברמה הפרקטית קודם כל חייבים לעצור את הסחף השלילי שבא לידי ביטוי שילדים ונערים מממשים את זכות ההעברה החופשית עד גיל 15 לטובת אגודות כמו מכבי ברקאי בשל חוסר אמון במערכת המקומית.

על מנת לעמוד במטרות הנקודתיות הללו, הרי החדשות הטובות ועיקרן תחילה _ אורן גולן הרעב להצלחה ולהכרה ציבורית וספורטיבית כבעלים של הפועל חדרה המתחדשת IN, יואב אלקובי העייף, הרצוץ השבע והממורמר, OUT. תוסיפו לזה את ניסים בכר כמנהל מקצועי של מחלקת הנוער עם כל הידע, הכריזמטיות, הניסיון, קור הרוח והיכולות שצבר בעברו כדמות מקצועית מוכרת מוכחת ומוכשרת בכדורגל הישראלי.

לאורן גולן וניסים בכר, שמהווים פנים חדשות ראויות ואיכותיות, אני מצרף גם את איציק טפירו המסור והנמרץ המשמש כיד ימינו של אורן גולן בעשייה החיובית המורגשת במועדון.

זכרונות מאולגה

2.השורה המרכזית של כל המהלכים האחרונים הייתה פירוקה של קבוצת גבעת אולגה. מי מבין אלו שמאשימים בפירוק את הבעלים של המועדון מאור פחימה, טועה ומטעה. פחימה החזיק לבד את אולגה מכספו הפרטי. ברגע שעיריית חדרה חדלה מלתקצב את הקבוצה בשנתיים האחרונות, היא למעשה חרצה את דינה לגסוס למוות.

אשתקד הגיע תיאטרון האבסורד הזה לשיאו עם העברה עירונית של 24 אלף שקלים, הסכום העירוני הנמוך ביותר שניתן אי פעם לקבוצת כדורגל בכל הזמנים ובכל הרמות.

בענף הכדורגל הכפוי טובה ובמיוחד ברמות הללו של הליגות החובבניות, יש גבול לפילנתרופיות הפרטית ולפיכך הרמת הידיים של פחימה בהחלט לגיטימית. בצד העירוני נעשתה פה טעות גדולה, קריטית וכואבת משתי סיבות: האחת _ קבוצת הכדורגל של גבעת אולגה הייתה בשש השנים האחרונות גאוות השכונה, קבוצה תוססת ומצליחה הרבה יותר מהשכנה היריבה הפועל חדרה. בסכום של 300 אלף שקלים בלבד בשנה, העירייה הייתה ממשיכה לשמר את הקסם האותנטי הקהילתי והספורטיבי החשוב הזה בגבעת אולגה.

לא היה לכך תקדים שקבוצת כדורגל, שש שנים בלבד מיום הקמתה ולאחר שעשתה דרך מדהימה מליגה ג' עד ליגה א', הפכה להיות אחת מהקבוצות המלהיבות בליגה א' (שלא לדבר על מאבקי צמרת אשתקד והדחה רק בשמינית גמר גביע מול מכבי פתח תקווה מליגת העל) תפורק בצורה כל כך כואבת בגלל גחמות עירוניות לא נכונות ומוצדקות. היריבות העירונית בין הפועל חדרה ואולגה וכן גם השנאה הספורטיבית הלגיטימית בין שני המועדונים ואפילו הזכות לשמחה לאיד בהפסדים, שלא לדבר על משחקי דרבי מרתקים, נמחקו כהרף עין והפכו להיסטוריה ונחלת העבר.

3. הסיבה השלישית, רחבה ומהותית הרבה יותר: לא צריך להיות פרופסור בכדי להניח שהסיבה השלטונית לדחוף לאיחוד היא איגום ואיגוד משאבים ויצירת בסיס למצוינות ספורטיבית ופיננסית. הצרה היא שסוף מעשה במחשבה תחילה, ועושה רושם שלא חשבו על זה קודם.

מומו ניסטל.
בכר לא זיהה אותו. מומו ניסטל (צילום: שלומי גבאי)

בואו נצא מנקודת הנחה שבאמת בשנתיים הקרובות הקבוצה המאוחדת לכאורה תעלה לליגה הלאומית, היכן היא בדיוק תשחק? מגרש הפעול חדרה הישן לא עומד בתקנים ובסטנדרטים שדורשים במנהלת ובהתאחדות לכדורגל ובמגבלות ההנדסיות שלו גם השקעה עירונית כספית אדירה לא תועיל.

מי שמפנטז או מערבב שבנתניה, כפר סבא או הרצליה יאפשרו לקבוצה עירונית מחדרה לשחק בליגה לאומית פשוט הוזה, חולם ומשקר. בחדרה אפילו לא הונחה אבן פינה לאיצטדיון עירוני ראוי והעיר שלנו היא המפגרת והעלובה ביותר גם בתחום זה. ואם נצא מנקודת הנחה שאבן פינה כזו תונח בקרוב, אין איצטדיון ראוי במדינה שבנייתו הושלמה בפחות מארבע שנים.

יתרה מזו, על פי הסיכומים המסועפים בכל ההיבטים של הכדורגל המקומי תוך מעורבות של ההסתדרות, שמגרש הפועל חדרה חזר לחזקתה לאחר שיואב אלקובי נושל ממעמדו כבעלים ודייר מוגן, תוכל להתממש בניית בניין מגורים במגרש הפועל חדרה בתוך 5 שנים. בשורה התחתונה העירייה דחפה לפירוקה של גבעת אולגה מוקדם מדי ומהר מדי, וחבל.

4.עוד שורה תחתונה – השם הפועל חדרה/גבעת אולגה הוא הבל תקשורתי ושקר פוליטי בהתאחדות. שם הקבוצה הוא הפועל חדרה! לגבעת אולגה אין אף נציג בעמותה החדשה או בניהול השוטף של המועדון המאוחד לכאורה. מאחר וראש העיר הוא הפטרון של האיחוד הכלכלי והווירטואלי הזה, ההימור שלי שכבר בעונה הבאה יקימו מתנגדיו מחדש את גבעת אולגה במגרש בשכונה, ובליגה ג'!

המטרה המוצהרת של העירייה בשבועות האחרונים הייתה הוצאתו של מועדון הפועל חדרה מהידיים של יואב אלקובי על מנת לנסות ולהביא אותו לדפוסי עבודה ראויים תוך חתירה למצוינות. המחיר _ 1,700,000 שקלים לאלקובי ושריון תעסוקה במועדון למקורביו אלי דגני וגבי אוחנה לשלוש שנים בעלות שכר חודשית של 11 אלף שקלים. עם הירושה והנדוניה הזו אורן גולן צריך לתמרן ובתוך כך למקסם את השימוש בדגני ובאוחנה בתוך המועדון בכדי שחלילה מבחינתו "הפועל חדרה המתחדשת", הסלוגן אותו הוא מעוניין להשריש, לא יוחלף מהר מאד ב "יותר כסף מבוזבז לפונקציונרים ופחות כסף לילדים וכדורגל".

ההחלטה של גולן לבטל את ההסעות למחלקת הנוער והתמחורים המוזרים במחלקה יוצרים גל קשה של אנטיגוניזם והתמרמרות, וזאת כשבתנאי הפתיחה האובייקטיבים הפך מגרש מכבי לבלתי שמיש לכדורגל ותנאי האימון בחלק מהמגרשים טעונים שיפור. לגולן יש רצון אדיר ומוטיבציית שיא, מובן שהליקויים המשמעותיים בפעולותיו ובהחלטותיו קשורים לחוסר ניסיון. מדובר בדמות ישרה רצינית עם מילת ברזל שראוי לפחות ל-100 ימי חסד.

מחויבות עירונית

5.המיזם החדש וכל הלוקחים בו חלק מחויבים בראש ובראשונה לאדם אחד: ראש העירייה צביקה גנדלמן (ובתוך כך למורן שגב שהמליצה בחום ובשכל על אורן גולן אותו היא מכירה מילדות), שלקח את הכדורגל החדרתי ושידרג אותו למרומי סולם העדיפויות הציבוריות שלו.

בכל משחק, מעשה, החלטה או פעולה באגודה חייבים לזכור כי הם מייצגים את ראש העיר. בעלי תפקידים בכירים ביותר במועדון, שילדיהם משחקים באגודות שכנות ומתחרות, חייבים להבין שהם עושים צחוק מראש העיר ומהמנדט שנתן להם להשביח את המנגנון שהפקיד בידיהם.

מנכ"ל החברה הכלכלית או מנכ"ל החברה לתיירות הם מינויים נהדרים ומוצלחים של גנדלמן, שתרמו לעיר ולתדמיתה. עסקני הכדורגל ומקבלי השכר במועדון חייבים להיתפס במועדון בצורה דומה והרי גם הם נמצאים שם על חשבון משלם המיסים.

הקבוצה הייצוגית של חדרה בכדורגל מחויבת במבחן התוצאה. כל מיקום פרט לפליאוף העליון ייחשב לכישלון. רק ניצחונות, השגיות ומטרות יחזירו מהר מאוד את האמון של אוהדי הפועל חדרה בקבוצה ובמערכת המקצועית והניהולית. אמון שאבד ובצדק בעשורים האחרונים.

6.המאמן מומו ניסטל ראוי להזדמנות ולקרדיט. הכיף הגדול ביותר יהיה לראות הצלחה ספורטיבית עם מאמן מקומי. ניסטל כמאמן, גולן כבעלים בפועל וטפירו שיתפו פעולה בעונה שחלפה בבית"ר פרדס חנה מליגה ג'. ככל שהם יבינו מהר שליגה א' המחייבת היא עולם אחר מזו של ליגה ג', כך גם יקוצר זמן ההתאקלמות שלהם בעולם הספורטיבי החדש אליו הם נכנסו מרצון.

ההדחה המקודמת והלא מכבדת בגביע המדינה מול העולה החדשה מבקה אל גרביה צריכה להדליק נורה אדומה. חבל! אשתקד חוויתי רגעים מרגשים כשבערוץ הספורט הטילו עלי לעשות כתבה מיוחדת על ההצלחה המדהימה בגביע המדינה של גבעת אולגה, העונה אולגה נמחקה מהכדורגל והפועל חדרה כבר מחוץ למפעל.

ובכל זאת, עונה חדשה, אווירה חדשה ודמויות חדשות ומסקרנות במערכת. אולי הסיפור הבא ימחיש זאת: למחרת מינויו של ניסים בכר למנהל מקצועי של מחלקת הנוער הוא הגיע למגרש וראה את מומו ניסטל החרוץ עובד באפסנאות כאחרון אנשי המשק. בכר, שלא זיהה במי מדובר, אמר לניסטל: "הפועל חדרה הייתה פעם אימפריה, מוזר איך מינו לבוגרים מאמן בלי תעודה. אצלי רק מאמנים עם תעודה יעבדו באגודה". אורן גולן, ששמע בערב על הסיפור, אמר לניסטל: "תאמן מעכשיו עם כובע ומשקפיים שלא יזהה אותך..".

בהצלחה לגנדלמן, בכר, ניסטל, טפירו ושותפיהם, בהצלחה לשחקנים. אולי לא כל העם עם הגולן – אני איתו!

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות