fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עלילות פישר בעיריית חדרה

מחשבוניות שהגיעו לידי "חדשות חדרה" עולה כי בין נובמבר 2009 ועד יולי 2011 שילמה העירייה למשרד עורכי הדין של פישר יותר מ-70 אלף שקלים לטובת טיפול מול ידיעות אחרונות, ערוץ 10 והמשטרה
חיים אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)
חיים אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)
חיים אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

פרשת רונאל פישר עדיין רחוקה מסיומה. אבל נראה כי פרשת פישר בהקשר לעיר חדרה דעכה. כזכור, לאחר שנעצר עורך הדין המפורסם היו מי שהעלו את החשד כי פישר, יחד עם רפ"ק ערן מלכה שכבר נידון לשמונה שנות מאסר, ועם קצין משטרה נוסף, עשו שימוש במידע מפוברק שהועבר אליהם על ידי גורמי אופוזיציה, כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש העיר דאז, חיים אביטן.

כאשר עלתה לכותרות פרשת פישר, טענו אביטן ובכירים נוספים בצמרת העירייה באותה תקופה כי הם לא הכירו את עו"ד פישר לעומק וכי הם העסיקו אותו אך ורק לצורך היערכות לתגובה מול תחקיר של מוסף השבת של ידיעות אחרונות, שעסק בראש העיר אביטן.

מסמכים בלעדיים שהגיעו לידי "חדשות חדרה" מעלים נתונים ברורים על הקשר בין עו"ד פישר ובין עיריית חדרה בראשות אביטן.

מחשבוניות שהוציא משרד רונאל פישר ושות' לעיריית חדרה, בתאריכים בין נובמבר 2009 ועד ליולי 2011, עולה כי העירייה שילמה למשרד סכום של 73,880 שקלים, בין היתר על טיפול במכתבים לידיעות אחרונות, ערוץ 10, יאח"ה והמשטרה.

השורות החשובות ביותר בחשבוניות מצביעות לכאורה, על פגישות ישירות של עו"ד פישר עם שורת אנשים מכובדים בעירייה – החל מראש העיר אביטן, דרך המנכ"ל איקי צור, היועצת המשפטית שרוני, אחיו של ראש העיר, אלי אביטן, הדובר רז זהבי ויועץ ראש העיר, ויקטור נחום.

אביטן: היועצת המשפטית והגזבר אישרו הכל

חיים אביטן מסר בתגובה: "לאורך כל הדרך לא הכחשתי את הקשר עם פישר בנושא העיתונות. מי שמאשר את החשבוניות הם הגזבר והיועצת המשפטית. היא גם ליוותה את התהליך מולו ויודעת מה עשו ומה לא עשו. היא קיבלה העתקים על כל הפעולות וכל הישיבות שהיו. אגב, הגזבר עוד יותר דקדקן ממנה. ועצם זה שהם אישרו את הכל, מצביעה על כך שלא הייתה בעייתיות. מעבר לזה, כל שעה של עורך דין מהשורה הראשונה עולה הרבה כסף".

המנכ"ל לשעבר, צור: "בתקופה בה נחתמו ההסכמים עם פישר לא הייתי בעירייה. יכול להיות שאכן נכחתי בפגישה אחת, אבל זה היה קשור למועצה בזמנו. בנושא התעריפים, לא אני האיש לקבוע האם התעריפים שנגבו מוגזמים או לא".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עצוב שמר אביטן ממשיך לשקר לציבור ולנסות להסתיר את קשריו עם עו"ד רונאל פישר והפעלתו על חשבון משלם המיסים בעיר חדרה. מר אביטן מנסה לפגוע בעבודתם של עובדי עירייה מסורים, תוך שהוא יודע שהם נאלצו לבצע את מה שהוא דרש שיעשה".

היועצת המשפטית עו"ד שרון שרוני מסרה בתגובה: "זכותו של ראש עירייה לבחור לו איזה עורך דין שהוא רוצה ואני לא מתערבת בזה. חיים אביטן ביקש שעיריית חדרה תעסיק את עו"ד פישר. מעולם לא דווחתי על הפגישות ולא ידעתי את תוכנן. באופן טבעי הכספים שולמו מתקציב הלשכה המשפטית ולכן נאלצתי לחתום על החשבוניות".

גזבר העירייה בועז חריף: "כשאני מקבל חשבונית לתשלום אני בודק שיש חתימות של מי שצריך לחתום ולאשר את התשלום. זה כל חלקי. אני לא מתערב בהעסקת יועצים משפטיים כאלה ואחרים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות