fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עימות חזיתי

תלמיד ישיבה בשכונת שלמה בחדרה נדרס במהלך הדלקת נרות. החרדים מאשימים כי תושב חילוני עשה זאת בכוונה תחילה. השכן החילוני טוען כי הצעיר "קפץ לו לגלגלים". המשטרה חוקרת
נרות חנוכה שהודלקו בישיבה (צילום: עצמי)
נרות חנוכה שהודלקו בישיבה (צילום: עצמי)

כמעט בכל מקום אפשר היה להיתקל במהלך חג החנוכה בתלמידי ישיבה עליזים מנסים לשתף את הציבור בהדלקת נרות. בשכונת שלמה בחדרה, שם נמצאת ישיבת חדרה, נשמרת לרוב שכנות טובה בין החרדים לחילוניים. בדרך כלל, פרט לתושב חילוני אחד, איש משטרה בדימוס, שנוהג על בסיס קבוע לפרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו פוסטים בגין סחיטה דתית ובנושאים שונים הקשורים ליחסי דתיים וחילוניים.

נרות חנוכה שהודלקו בישיבה (צילום: עצמי)
נרות חנוכה שהודלקו בישיבה (צילום: עצמי)

ביום רביעי שעבר, כמו בכל ערב, יצאו תלמידי הישיבה לרחוב על מנת להדליק נרות. הם לא עשו זאת בישיבה עצמה בגין שיפוצים שנעשים במקום. במהלך הדלקת הנרות הגיע למקום אותו שכן, ומרגע זה דעות חלוקות.

אנשי הישיבה טוענים כי הוא התעלם מהתלמידים ופשוט נסע לתוך החבורה, ובדרכו 'לקח' איתו את אחד התלמידים, שהוצמד למכסה המנוע שלו ונסע עם הרכב כמה עשרות מטרים. לטענתם, הוא גם התעלם מהאירוע כולו וברח.

לטענתו, אותו צעיר פשוט קפץ לתוך הגלגלים שלו, והוא ממש לא נסע איתו כמה עשרות מטרים. לדבריו, הוא גם לא ברח אלא פשוט נכנס לביתו בסמוך לאחר שוידא כי כלום לא קרה. הצעיר, אגב, פונה לטיפול בבית החולים ושוחרר לאחר זמן קצר. אנשי הישיבה הגישו תלונה במשטרה נגד אותו שכן.

דוד בירנבוים, מנהל הישיבה, אמר השבוע: "בכל ערב תושבי השכונה שיתפו פעולה והייתה אווירה מצוינת, פרט לאותו אירוע חמור. בהתחלה בכלל חשבנו שמדובר באירוע דריסה חבלני. אי אפשר לתאר זאת אחרת. אבל אז הבנו שזה בכלל אירוע אנטישמי. התלמידים, שהם רובם נערים צעירים, בחרדה גדולה. חבל מאוד שאותו שכן מנסה להרוס את היחסים הטובים בשכונה".

הנהג המעורב באירוע אמר: "חבל שמנסים לעשות פיל מזבוב. אותו צעיר קפץ לי לרכב כמו ההומלסים שקופצים לכביש, ולא הייתה לי שום ברירה. הם עושים פרובוקציה כי הם פשוט לא רוצים שיהיו חילונים בשכונה, כנראה שאני מפריע להם".

ממשטרת חדרה נמסר כי אכן הוגשה תלונה וכי הנושא נמצא בחקירה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות