fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סדנא למניעת אלימות במשפחה בחדרה תלמד את הגברים איך להירגע

(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

במרכז לשלום המשפחה מציעים סדנאות המספקות כלים להתמודדות יעילה עם מצבי לחץ והחלפת התנהגויות אלימות בהתנהגויות מתונות ובריאות יותר

המרכז לשלום המשפחה, שמפעיל אגף הרווחה בחדרה, מקיים סדנאות להתמודדות יעילה עם מצבי לחץ, וזאת כחלק מהמענים שמציע המרכז למשפחות ויחידים המתמודדים עם תופעת האלימות במשפחה.
במסגרת המרכז מתקיימות סדנאות, הן לגברים והן לנשים, במטרה שירכשו כלים להתמודדות יעילה יותר עם מצבים אלו, באמצעות החלפת התנהגויות כגון תנודות במצבי-הרוח והתפרצויות זעם, בהתנהגויות בריאות ונבונות יותר. יתרונה של הסדנה הוא בתמיכה של המשתתפים האחד בשני. בנוסף תורמת הסדנה ללמידה באמצעות חשיפה לניסיונם של המשתתפים האחרים.
בשנתיים האחרונות התקיימו במרכז סדנאות קבוצתיות ל"שיפור איכות-החיים", בשיטה חדשנית הנקראת טיפול דיאלקטי-התנהגותי (DBT-Dialectical behavioral therapy). שיטה זו מניחה בראש ובראשונה כי אנשים הסובלים מהצפה רגשית (קושי בהתמודדות עם רגשות כואבים כגון פגיעה, כאב ותסכול), מתמודדים עם אירועי-חיים בדרכים שאינן מסתגלות.
מנחי הסדנה מעודדים את המשתתפים לאמץ התנהגויות בריאות יותר, ואת ההבנה כי הבחירה בהתנהגות נתונה בידי האדם עצמו. יחד עם זאת מכירים המנחים בכאב, בפגיעה ואף בהיסטוריה של מצוקה במשפחתו של המשתתף.
בימים אלה נפתחת סדנת "שיפור איכות החיים" לגברים, בהנחיית עו"ס פסיכותרפיסטית דליה קלטי, ועו"ס יזהר הרני מהמרכז לשלום המשפחה בחדרה של אגף הרווחה. המפגשים נערכים מידי שבוע, ונמשכים כשעה וחצי למשך כ- 7 חודשים. כל מפגש מתחיל בבדיקת ה"אימון השבועי" המתבסס על החומר הנלמד, וממשיך בלימוד מיומנות חדשה להתמודדות עם מצוקה, הנלמדת באמצעות סיפורים וחוויות מחייהם האישיים והזוגיים של הגברים ומדיון פתוח בקבוצה.

אילוסטרציה (Panthermedia)
אילוסטרציה (Panthermedia)

הגברים רוכשים באמצעות הסדנה מיומנויות שונות העוזרות להם בהתמודדות עם מצבי חיים באופן סתגלני. לדוגמה, אחת המיומנויות שרכשו הגברים בסדנא היא מיומנות של "לעצור לרגע", כלומר לבדוק עם עצמם מה קורה להם ומה קורה סביבם לפני שהם פועלים. כך למשל, ציין אחד המשתתפים: "לעתים התגובה יוצאת לי אוטומטית כאשר מישהו מעליב אותי, ואני רוצה להחזיר לו או לה".
המיומנות של "לעצור לרגע" הינה מעין פסק זמן המחזק את יכולתם של המשתתפים לבחור בדרך הבריאה ביותר כיצד לפעול. כך למשל, ציין משתתף: "למדתי שצריך להיות סבלני, לעצור לרגע ולנשום. למשל פעם הגבתי בכעס והתפרצות כאשר הרגשתי פגוע".
במסגרת הסדנה לומדים הגברים גם לזהות את מצוקתם וגם לבחור בדרכים יעילות יותר לעמוד במצוקה זו. אחד מ משתתפי הסדנה סיפר כיצד השפיעה הסדנה, לא רק על ההתנהגות, אלא גם על הזוגיות:
"אשתי רואה שקורה משהו טוב. אני מתפקד אחרת במצבי לחץ, פחות עצבני ויותר שקול . זה הופך אותה לרגועה יותר, וגם את הזוגיות".
לפניות לקראת הסדנאות הבאות: המרכז לשלום המשפחה 046303306. דוא"ל – maya-vysman@hadera.muni.il .

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות