fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: מתקן המעבר לעובדים זרים יועתק מחדרה לחיפה

המתקן שנמצא כעת בחדרה ומעסיק רבות את תושבי העיר ואת בכירי העירייה ביניהם, סגן ראש העירייה עו"ד צפריר ביטון שפועל מול רשות ההגירה לפנות את המתחם בחדרה
שוהה זר לן בחצר בית
שוהה זר לן בחצר בית (צילום: עיריית חדרה)

מתקן הרישום למסתננים ושוהים זרים, ככל הנראה יועתק מחדרה לחיפה. לפני מספר חודשים צומצם מספרן של תחנות השירות של רשות האוכלוסין וההגירה ברחבי הארץ, והתחנה בחדרה הפכה לאזורית. לצורך קליטת מספר גדול של נרשמים עברה תחנת הרישום מהלשכה שפעלה בכניסה לעיר מכביש 4, אל תחנת מיכ"ל ברחוב רמב"ם.

לדברי סגן ראש עיריית חדרה עו"ד צפריר ביטון, הבעיה החמירה אף יותר בעקבות המצב הביטחוני שהביא לסגירת המתקן שפעל בבאר שבע והפניית הנרשמים צפונה. בנוסף, לחץ האזעקות בתל אביב מבריח את השוהים גם מגוש דן לכוון חדרה. כתוצאה מכך נוצר על תחנת המעבר בחדרה לחץ רב של שוהים זרים ומסתננים הנוהרים מכל הארץ. רבים מהם מגיעים כבר בשעות הלילה כדי לתפוס תור מוקדם, ומעבירים את הלילה בחדרי מדרגות ובחצרות בתים. עו"ד ביטון: "אחרי שניהלתי שיחות ופגישות בנושא עם מנהל המחוז של רשות ההגירה וכן עם המנכ"ל של רשות ההגירה, סיכמנו שמתקן המעבר  הנמצא סמוך לרבנות יועתק לאלתר לחיפה".

שוהה זר לן בחצר בית
שוהה זר לן בחצר בית (צילום: עיריית חדרה)

בדיונים שניהל עו"ד ביטון עם מנהל ומנכ"ל רשות ההגירה סוכם כי בנוסף להעתקת התחנה מחדרה תיפתח תחנה גדולה נוספת גם ברמת גן, וכי יבוצעו סיורים משותפים בחדרה כדי לוודא שעובדים זרים לא ישנים בחדרי מדרגות וחצרות. עו"ד ביטון: "אנו מקבלים תלונות רבות של תושבים על התופעה הזו, ונפעל בנחישות לשים לכך קץ".

סגן ראש העירייה צפריר ביטון
צפריר ביטון (צילום: דוברות עיריית חדרה)

בחודשים האחרונים מבצעת עיריית חדרה שורה של פעולות אכיפה, ופועלת במשותף עם משרד ההגירה כנגד ריכוזי מגורים ועסקים בלתי חוקיים של פליטים ושוהים בלתי חוקיים בגזרת חדרה. במסגרת המאבק בתופעה מבוצעות תצפיות לעבר עסקים המושכרים לשוהים בלתי חוקיים, וכן על ריכוזי בילוי ולינה. כמו כן, מתוכנן מבצע משולב רחב היקף ביחד עם יחידת עוז, משרד ההגירה, משטרת חדרה, השיטור העירוני וגופים נוספים. מדובר במבצע משולב רחב היקף שנועד, בין היתר, לטפל בבעיית בעלי בתים ובעלי עסקים המשכירים נכסים לשוהים בלתי חוקיים, וכן מעסיקים השוכרים את שירותיהם.

עו"ד ביטון: "בכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו במסגרת החוק כדי שבעיר לא יהיו שוהים ועובדים לא חוקיים. כפי שאנו נחושים לאכוף את החוק ולהחזיר את הסדר לרחובות העיר, אנו נחושים להחזיר את הביטחון האישי לתושבי העיר".

כתב: אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות